Időpont

2017.04.05. 19:00

Időtartam

100 perc

Helyszín

Trafóklub

Jegyár

500 Ft

Jegyvásárlás

/ képletek, kísérletek, STEAM
smART! XTRA // ART & SCIENCE
INTERAKTÍV PREZENTÁCIÓ

| | smART

2017 ÁPR. 5.

Trafóklub, TRAFÓ18

magyarul
 
Matematika, számítástechnika, fizika. Kevés órarendben szerepelnek a kedvenc tantárgyak között. Pedig közelebb állnak az alkotó fantáziához, mint gondolnánk, hiszen geometriai és algebrai összefüggések mentén alakítjuk át a minket körülvevő teret, szerszámokkal és gépekkel hozunk létre egyedi tárgyakat. Sőt! Sokszor természettudományi tapasztalatokat használunk a megvalósíthatóság határainak átlépéséhez.  Ezen az estén bebizonyítjuk, hogy mit keres(hetné)nek a reál tárgyak egy humán tematikában…

A 21. századi oktatás középpontjában a kreatív problémamegoldó kompetenciák és az innovációs megoldások állnak, az ezekre való nevelés pedig új eszközöket és módszertant igényel. A Szertár, az Élményműhely, a Tanárblog, az ELTE TTK - UNESCO Multipedagógia Központ és a MOME Digital Craft Lab napjaink információs és technológiai társadalmának kihívásaira reagálva keresi a mindennapokban is eredményesen alkalmazható hasznos ismeretek átadásának naprakész módszereit.
 
A nemzetközileg mindinkább elterjedtebb STEAM-metodika (Science – Technology – Engineering – Art – Math) szellemiségében, az élményalapú tanulás és horizontális gondolkodás jegyében különböző tudásterületeket kapcsolnak össze elméletben és gyakorlatban egyaránt. Ha kell, mágneses erővel varázsolnak vagy éppen telefonos applikációkat és robotokat hívnak segítségül a tanterembe. Az ő segítségükkel különböző mozgásformákat térképezünk fel természettudományos és műszaki szempontból…
 
Meghívott résztvevők: NÁDORI Gergely, ZSIROS László Róbert, LAVICZA Zsolt, KÁRPÁTI Andrea, LIPÓCZKI Ákos, KOMPORDAY Dóra
Sorozatszerkesztő – moderátor: KOVÁCS Andrea
Kreatív koncepció: Let it Be! art agency


 
Szertár
A Szertár kísérletező műhely és közösség, mely nem csak tudományos jelenségekkel kísérletezik, hanem olyan módszerekkel, melyek segítségével a természettudományos, műszaki és matematikai világ bonyolult és nehezen érthető rendszereinek érdekes összefüggéseire és felfedezéseire világít rá. Egyszerűen, közérthetően, humorral fűszerezve A Szertár tudomány, ahogy tetszik.

http://szertar.com/
 
Tanárblog
 
A Prievara Tibor és Nádori Gergő által szerkesztett Tanárblog egy olyan fórum, ahol a szerkesztők elsősorban a hétköznapi pedagógiai gyakorlathoz kapcsolódó információs és kommunikációs technológiákat, ötleteket, felmerülő problémákat, a pedagógusként általuk hasznosnak vélt eszközöket, tartalmakat osztják meg olvasóikkal.
 
http://tanarblog.hu/
 
Élményműhely

Az ÉlményMűhely – Mozgalom az Élményközpontú Matematika-oktatásért 2008-ban indult útjára a magyarországi Ars Geometrica művészet- és tudományközi találkozók nemzetközi elismertségnek örvendő tudósai, művészei és pedagógusai összefogásával. Rendezvényeik keretében játszani, felfedezni hívják a programjaikba bekapcsolódó iskolásokat, szüleiket, tanáraikat, egyetemi hallgatókat és minden érdeklődőt. Céljuk, hogy megmutathassák: a matematika több is lehet mint szigorú tudomány - közös élmények, felismerések forrása, az örömteli alkotás eszköze.

http://www.elmenymuhely.hu
 
UNESCO Multipedagógia Központ
 
Az ELTE Természettudományi Karán 2011 szeptemberében útjára indított Science Communication mesterképzés a világszerte ismert szak első kelet-közép-európai képzési programja. A Tudománykommunikáció a természettudományban MSc célja olyan kommunikációs szakemberek képzése, akik képesek a természettudományos-műszaki ismeretek sokoldalú, korszerű megjelenítésére a médiában és a közgyűjteményekben, illetve alkalmasak az egyetemeken, kutatóintézetekben folytatott tudományos munka eredményeinek hiteles közvetítésére.
 
http://edutech.elte.hu/
 
MOME Digital Craft Lab / Be STEAM!
 
A Digital Craft Lab tevékenységét tekintve hazai szinten egyedülálló és európai viszonylatban is az élvonalba tartozó, önálló kutató-fejlesztő (K+F) labor létrehozását szorgalmazza, mely átjárhatóságot biztosít az egyetem egyes intézetei valamint a közoktatás különböző intézményei – általános iskolák, gimnáziumok – között, a hazai és nemzetközi kutatólaborok irányába nyitva. A labor Be STEAM! oktatási programjának célja egy olyan, az általános közoktatásba is integrálható, bárki számára szabadon elérhető metodika fejlesztése, mely tartalmilag és esztétikailag is új utakat nyit a modern készségfejlesztésre.
 

Impresszum > Fejlesztő: Bit and Pixel Kft. | Webszerkesztő: Drucker Dávid | Design: Nagy Gergő Arculati elemek