nemzetközi videó-program a berlini Galerie Barbara Thumm-mal közös szervezésben
megnyitó: 2000. október 16. 18 óra
megnyitja: Angelika Richter, kurátor

A 90-es években a képzőművészetben egyre fontosabbá váltak a mozgóképi műfajok legkülönfélébb megközelítései: a töredékekből építkező új narrációtól, a "talált"  filmen át, a minimalista és rekontextualizáló kifejezésmódokig. A berlini kurátor, Angelika Richter szerkesztésében a program tíz napja alatt több mint húsz, Berlinben és a világ más városaiban élő művész videó-munkái kerülnek bemutatásra a galériában. A vetítéssorozat válogatás egy hagyományos, de folyamatos megújulásban lévő műfaj alkotásaiból, egy olyan világváros – Berlin – szűrőjén keresztül, amely az elmúlt években újra Európa egyik meghatározó kortársművészeti centruma lett.

A vetítések részletes programja a helyszínen.

2000. október 17. 19 óra
Beszélgetés a kurátorral és meghívott vendégekkel:
Marion Schebesta, Erhardt Miklós, Eike

Bettina Allamoda (Németország), Performance Collage/ Bauhaus Performance, 1999
Performance-dokumentáció; az önmagát egy kivetített weimari architektúra előtt filmező művész egyszerre lesz részese, és – belesétálva a virtuális városképbe – interpretálója a vetített képeknek.

Stefan Altenburger (Svájc), Promenade, Silent running, Atmosphere, 1997/1998
A "Promenade" digitálisan manipulált számítógépes játékot imitál, melyben a főszereplő kietlen vidéken sétál. A "Silent running" és az "Atmosphere" végtelen utazások virtuális univerzumokon keresztül.

Sarah de Bisshop (Belgium), Benzam zonder jou (Magányos vagyok nélküled), 1999
Flandria 2004-ben. Lena Stromans, a "szeretet website"-ja közreműködésével, mely 2031-ben mutatja be projektjüket, egy közel tökéletes utópia megvalósításán dolgozik. A film része a "Vlaamse Filmkes"-nek, a flamand sorozatnak.

Christoph Büchel (Svájc)
A svájci miniszterelnök hagyományos újévi beszédet tart a beköszöntő új évezred alkalmából.

Banu Cennetoglu/ Judy Elkan (USA), Tiziana, 1999
Az előadás egy csodálatos női testrészről...

Brice Dellsperger (Franciaország), Body double, 1/2/3/4, 1995/1996
A "Body Double", egy Hitchcock és Brian de Palma bizarr filmjeleneteit feldolgozó sorozat része, melyben a szerepek nagy részét maga a művész játssza.

Com & Com (Svájc), C-Files: Tell Saga: Episode 03: The Rütli, 1999
Svájci sagák (epikus énekek), az amerikai X-akták sci-fi sorozat stílusában feldolgozva. Harmadik típusú találkozások előfordulhatnak!

(e.) Twin Gabriel (Németország), e.loop 1989/99
Else Gabriel performansza, amint vicceket mesél, Uilt Wrede szerkesztésében.

Paul Giangrossi (USA), Leo Films 2/3/4, 1997/98
Szappanopera, melyben a művész családtagjai a művész által írt forgatókönyv szerint élik mindennapi életüket.

Christoph Girardet/Matthias Müller (Németország), Phoenix Tapes, 1999
Egy film Hitchcock rögeszméirõl. 40 film anyaga összegződik egyetlen narratívában, mely a Hitchcockot leginkább foglalkoztató, filmjeiben leggyakrabban előtérbe kerülő témákat, tárgyakat, helyzeteket mutatja be.

Johan Grimonprez (Belgium/USA) Kobarweng of Where is your Helikopter? 1992
Az első találkozás és kapcsolatfelvétel Új-Guinea őslakói és a "fehérek" között – történetesen helikoptereken... Ahogy az őslakók megélték.

Peter van Hees/Erick Bulckens (Belgium), Belgium strikes back / Belgium visszavág, 1999
A híres televíziós meteorológusnőt elrabolják. Két cyborg nyomozó és barátjuk, egy közismert hollywoodi személyiség megpróbálják kiszabadítani. A film a flamand sorozat, a "Vlaamse Filmkes" része.

Anne-Mie Kerckhoven (Belgium), Moral Rearmament, 1997
Video nőkről készült pornófotók és absztrakt computeranimációk összetársításával.

David Krippendorff (Németország/USA), Beyond the Moon/ There is no place like home, 1999
Ennek a munkának a kiindulópontja Victor Fleming "Wizard of Oz" ("Óz, a csodák csodája") című filmje. A szivárvány mögött egy virágos kerten átvezető utat látunk, amely az otthon illúziójához, egy sosemvolt, semmihez nem hasonlítható helyhez vezet.

Annika Larsson (Svédország), Inbjudan fill Herr B. (Meghívás Mr. B), 1998
4 férfi jelenik meg Mr. B partiján. Ám maga a házigazda nem vesz részt saját ünnepségen, csak mint kukkoló.

Christian Marclay (USA), Telephones, 1995
A művész Hollywoodi filmek híres telefonjeleneteit keveri össze, és vágja egymás után ebben az ironikus munkában.

Matthias Müller (Németország), Home Stories, 1991
Melodramatikus hollywoodi jelenetek formabontó társítása, sztereotip női szerepek bemutatása újra és újra ismétlődő cselekményeken keresztül.

Ranu Mukherjee/John Cussans (Nagy-Britannia), Mumbo Jumbo, 2000
Titkos mexikói woodoo szertartáson készített dokumentumfilm és a művész saját felvételeinek egymásra montírozása.

Julian Opie (Nagy-Britannia), Gary Popstar, 2000
Gary, a popsztár hunyorog ...

O(rphan) d(rift>) (Nagy-Britannia)
Londonban kevert live video.

panOptic (USA), Csoda pók / Satellite control, 1999
Összetett és játékos grafikus animáció.

Marion Schebesta (Németország), Sonne auf, 1999
Montázs két német televíziós hírolvasóról, 1978-ból, és 1998-ból, amint egy német popdal szövegét olvassák fel úgy, mintha az hír volna.

Heidi Specker (Németország), Tout est veau au ralenti, 1997
Lassan mozgó kamera pásztázza egy épület homlokzatát.

"Ablak Berlinre" – rendezvénysorozat a Fővárosi Önkormányzat, a Berlini Szenátus és a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma támogatásával, a Goethe-Institut, Budapest szíves segítségével
TRAFÓ KORTÁRS MŰVÉSZETEK HÁZA
Jegypénztár nyitva tartás:
  • nagytermi előadásnapokon: 17h - előadás vége + 30 perc, max. 22h
  • stúdió-, kabin- és klubelőadás napokon: 17h-20h30
  • egyéb napokon: 17h-20h
Trafó Galéria nyitvatartás:
  • Előadási napokon 16-22h.
  • Nyitva: kedd-vasárnap: 16h-19h
  • Hétfőnként zárva.
Elérhetőségek

  • A Trafó Kortárs Művészetek Háza Nonprofit Kft. Budapest Főváros Önkormányzata fenntartásában működik.

Médiapartnerek

Együttműködő partnerek