1500 Ft (Trafó bérlet érvényes)
AZ ELŐADÁS ANGOL NYELVEN ZAJLIK - FELIRATOK NÉLKÜL!
Két teljesen avatatlan (estéről estére cserélődő) vendégszereplő egy gépi hang utasításait követi. A színpad két térfélre oszlik; a két szereplő nem láthatja egymást, viszont a nézők mindkettőjüket megfigyelhetik, különbségeikkel együtt. Egy hirtelen csavarral megváltozik ez a látszólag egyszerű felállás – két másik (avatott!) szereplő jelenik meg, akik saját szerepeiket játszva, titkos utasításokat adnak a vendégeiknek. Egyre fokozódik a feszültség és virtuózabbá válik a játék, míg látszólag a vendégek kezdik uralni a helyzetet. Egyre nehezebb rámutatni, hogy ki adja az utasításokat és végső soron, kinek a kezében van az irányítás.
Ez a rendkívül furcsa folyamat az emberek belső lelki életével állítható párhuzamba: két embert négyként mutat be, akiknek személyisége egy tudatos (avatott) és tudattalan (avatatlan) részből áll. A megértésre (megértetésre) és párbeszédre tett kísérleteik egy hatalmas – hol szórakoztató, hol elgondolkodtató – káoszba szippantják őket... A Doublethink egy bátor történet- és gondolat-kísérlet az egyén szabadságáról, az önismeret látszatáról és arról, hogy olykor jobban szeretjük, ha megmondják, hogy mit csináljunk.
A Rotozaza egy londoni székhelyű színházi csapat, akik innovatív előadásokat: színházat, performanszt, installációt, happeninget, és sok minden mást csinálnak. A társulatot Ant Hampton és Silvia Mercuriali alapította. Első sikereiket az Edinburgh-i Fringe Fesztiválon aratták, a brit kritikusok „kult csapatként”, igazi kísérletezőkként tartják őket számon.
A 'Rotozaza' elnevezés Jean Tinguely svájci művész azonos nevű szobrától ered, melyet az alkotó az 1967-es „Túlélés és fejlődés” című futurológiai kongresszuson mutatott be. A szobor-gép botrányt kavaró üzembe helyezését követően Tinguely a következő szavakkal zárta le az eseményt: „Köszönöm a türelmüket, hálás vagyok, hogy elmondhattam Önöknek a történetem.”
Hasonló iróniával, de mégis alázattal és mesterkéltség nélkül tekint a Rotozaza a színházcsinálásra és tárja elénk saját történetét.
Rendező: Ant Hampton
Alkotók: Silvia Mercuriali, Neil Bennun
Szereplők:
Ónodi Eszter
Pereszlényi Erika
Szalontay Tünde
Dömötör András
Haumann Máté
Kulka János
Kiemelt szponzor: Republic of Art
Támogatók: British Council, Arts Council of England
Február 28-án, szerdán az előadás után Ránki Júlia (szerkesztő-műsorvezető, Petőfi Rádió, Magyar Rádió) beszélget az alkotókkal és a közreműködő magyar színészekkel!
Ónodi Eszter
Érettségi után felvételt nyert az ELTE angol-magyar szakára, ahol 1995-ben megszerezte angol bölcsészdiplomáját. Közben 1994-ben megkezdte tanulmányait a Színház-és Filmművészeti Főiskolán Zsámbéki Gábor osztályában. Harmadéves főiskolásként megkapta első főszerepét a Katona József Színházban Shakespeare Szeget szeggel című. darabjában. Ugyanebben az évben (1996) elkezdett a Glamour című filmben forgatni (rendező: Gödrös Frigyes), amely a 2000-ik évi Filmszemlén fődíjat nyert. 1998-tól a Katona József Színház tagja. Jelenleg a Zsámbéki Gábor rendezte Koccanás című Spiró György, illetve a Bodó Viktor által rendezett Ledarálnakeltűntem című darabban látható.
Számos filmben szerepelt, amelyek közül több nagy nemzetközi elismerést is kapott. 2004-ben elnyerte a filmkritikusok díját a legjobb színésznő kategóriában a Boldog születésnapot! című vígjátékban nyújtott alakításáért, majd ugyanabban az évben a Berlini Filmfesztiválon ő képviselte a fiatal magyar sztárokat a filmfesztivál keretében megrendezett Shooting Stars programban, amely az European Film Promotion szervezésében évről évre Európa legígéretesebb ifjú tehetségeinek nyújt bemutatkozási lehetőséget a nemzetközi filmvilág színe-java előtt.
Fontosabb filmszerepei közül néhány: Kamondi Zoltán: Az alkimista és a szűz – Eszténa, Deák Krisztina: Jadviga párnája – Irmus, Herendi Gábor: Valami Amerika – Eszter, Fazekas Csaba: Boldog Születésnapot! – Gyöngyi, Szabó István: A napfény íze- Titkárnő.
Pereszlényi Erika
1997-ben az ELTE BTK angol nyelv és irodalom szakán szerezte meg bölcsészdiplomáját, 2005-től pedig a Veszprémi Egyetem tanárképző karán folytat színháztörténeti tanulmányokat.
Színészi pályafutását a Hudi László vezette Mozgó Ház Társulásban kezdte meg 1995-ben, majd folytatta a munkát a csapattal annak H.U.D.I. Társulattá történő átalakulása után. A Mozgó Ház Társulással számos nemzetközi fesztiválon vett részt (2000 és 2001 Avignoni Színházi Fesztivál / Franciaország: Cseresznyéskert, Tragédia-jegyzetek, Don Juan; 1999 és 2000 Nemzetközi Színházi Fesztivál, Caracas / Venezuela: Cseresznyéskert, Beckett-dalok, 1999 Nemzetközi Színházi Fesztivál, San Antonio / USA: Cseresznyéskert és 1999 Festwochen Berlin: Tragédia-jegyzetek). 2004 óta a Keszég László vezette Pont Műhely előadásaiban is rendszeresen részt vesz (Lev Tolsztoj: A sötétség hatalma, Bíró László: Őszinte, de igaz, Önkényeztetés). A Tilos Rádióban ő szerepel az Esti Mesékben.
Szalontay Tünde
Színészetet, éneket, modern táncot és butoh-t tanult, nagyobb részt külföldi művészektől és pedagógusoktól (Daniela Piccari, Torger Wethal, Mark Thompkins, Guido Tuveri, Michele Abbondanza, Antonella Bertoni, Malou Ariadnou, Dominique Mercey, Christine Quaraud, Oguri Renzouku, Tess de Quincey, Stuart Lynch).
1984-től 1992-ig az Arvisura Színház tagja, 1992-ben pedig a Teatro Rio Rose társulattal szerepel Dániában. 2000-től tagja a Pintér Béla és Társulata formációnak, amelynek előadásai közül a következőkben szerepelt-szerepel: A sehova kapuja (2000), Öl-butít (2001), Parasztopera (2002), Gyévuska (2003), Kórház Bakony (2003), Sütemények királynője (2004), Korcsula (2006).
Az említett darabokon kívül játszik a Kolibri Pincében is az Éry-Kovács András rendezésében bemutatott My Chair - Your Self (Az Én székem, Te magad) című előadásban.
Több film is kapcsolódik a nevéhez, játszott többek között a Getno, a József és testvérei - Jelenetek a parasztbibliából, valamint a Szent Iván napja című filmekben.
Dömötör András
2003-ban végezte el a Színház- és Filmművészeti Egyetem színész szakát, jelenleg az intézmény végzős rendező szakos hallgatója, ahol többek között Máté Gábor, Horvai István, Ascher Tamás, Székely Gábor, Antal Csaba és Halász Péter tanították és tanítják.
2004 óta az Örkény István Színház tagja, ahol számos előadásban vett részt. Jelenleg az alábbi szerepekben látható: Mr. Martin (Ionesco: A kopasz énekesnő), Lucentio (Shakespeare: A hárpia megzabolázása, avagy A makrancos hölgy) Alekszej (Nyikolaj Koljada: Szibéria Transz)
A Színház -és Filmművészeti Egyetemen rendezte meg Goldoni „A hazug”, Csehov „Ivanov” és Brecht „Baal” című darabjait (ez utóbbi megrendezésén dolgozott párizsi ösztöndíja során is a Conservatoire supérieur d’art drammatique intézményében, amely az itthoni Színház- és Filmművészeti Egyetem párizsi megfelelője). Shakespeare: Vízkereszt vagy bánom is én vagy amit akartok vagy... című rendezése jelenleg is látható az Örkény Színházban.
Színészként részt vett tévé- és filmprodukciókban, Machbeth-ből készített fotóképregényével pedig szerepelt egy csoportos kiállításon a zalaegerszegi Hevesi Sándor Színházban.
Haumann Máté
Haumann Máté 2002. júliusában vette át színész-diplomáját a jelenleg legrangosabb brit színész és \színházi ember\-képző intézményben, a londoni Guildhall School of Music and Drama-ban. Nyolc hónapig szerepelt a BBC legendás, The Archers című rádiójátékában, amely 1952 óta létezik.
Filmes munkái: Sas Tamás: Apám beájulna; Deák Krisztina: A miskolci boniésklájd; Koltai Lajos: Sorstalanság; Koltai Róbert: Világszám. Goda Krisztina: Szabadság, szerelem; Török Ferenc: Overnight; valamint játszik a közeljövőben bemutatásra kerülő Emelet című nagyjátékfilmben Vecsernyés János rendezésében. A magyar filmes munkákon kívül Máté számos külföldi filmben is forgatott.
A Radnóti Színházban bemutatott Lulu című előadásban - melyet Deák Krisztina állított színre - Hasfelmetsző Jack-et alakította. Jelenleg látható a Mundruczó Kornél által rendezett és a Radnóti Színház által bemutatott Caligula című előadásban, az Örkény Színházban Dömötör András rendezésében bemutatott A vízkereszt vagy bánom is én vagy amit akartok vagy… című Shakespeare darabban. A Nemzeti Színházban Damis-t alakítja Alföldi Róbert Tartuffe rendezésében, illetve főszereplője a Spinoza Ház által műsorra tűzött Nizsinszkij utolsó tánca című monodrámának.
Kulka János
1981-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát. Tanulmányai befejezése után a Pécsi Nemzeti Színház, 1985-től a Kaposvári Csiky Gergely Színház, 1993-tól 2003-ig pedig a Radnóti Színház tagja volt, de vendégművészként számos egyéb színházban is játszott. 2003-tól tagja a Nemzeti Színháznak, ahol jelenleg két előadásban játszik címszerepet (Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde, William Shakespeare: III. Richárd), láthatjuk Reginald Rose: Tizenkét dühös ember, Marina Carr: A Macskalápon és az Oidipusz című darabokban, valamint a Thália Színház színpadán is találkozhatunk vele a Hat hét, hat tánc című előadásban.
A szakma számos díjjal ismerte el tehetségét, többek között Kossuth- és Jászai Mari-díjas, Kiváló és Érdemes Művész, kétszer is megkapta Országos Színházi Találkozó legjobb férfi alakítás díját.
Színházi pályáján sorra játszotta a klasszikusokat. Shakespeare-hősök, Csehov-figurák, rengeteg emlékezetes alakítás kötődik a nevéhez, csak néhányat említve: Szvidrigaljov (Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés), Vojnyickij (Csehov: Ványa bácsi), Solange (Genet: Cselédek) Jago (Shakespeare: Othello), Andrej (Jeles András-Spiró György: Valahol Oroszországban), Woland (Bulgakov-Morcsányi Géza: A Mester és Margarita), Hübner Félix (Szomory Dezső: Györgyike, drága gyermek)…
Több filmben is játszott, a „Szomszédok” című teleregényben betöltött szerepe révén országos ismertségre és népszerűségre tett szert.