1500 Ft (Trafó bérlet érvényes)
Program:
Gryllus Samu: Kollmi Szuzi – Koncertszínház
A Kollmi Szuzi egy koncertszínházi darab, melynek előadói – egyetlen színművész kivételével - zenészek, akik hangszeres tudásuk mellett saját emberi gesztusaikat tudatosan kompozíciós elemként alkalmazzák. Az így kialakuló hangszeres és emberi viszonyaik összessége alkotja a darab dramaturgiáját.
Gryllus Samu 1976-ban született, 2001-ben diplomázott a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem jazz-basszusgitár szakán, 2000 óta a bécsi Zeneakadémia zeneszerzés valamint alkalmazott zene és média zeneszerzés szakán tanul Michael Jarrell és Klaus Peter Sattler tanítványaként. Ismertebb munkái a Trafóban bemutatott A kárhozat kertje (H.U.D.I Társulat) vagy a Hukkle című mozifilm zenéje.
Márkos Albert: Pék Tamás
A Pék Tamás című darab Tom Bass amerikai költő magyar nyelven írt versén, Danyi Zoltán és Ivan Ahmetyev szövegein, valamint azon lehetőségen alapul, hogy a tudatot, a gondolkozás érzékszervét a tudomány nem látja, egy zenemű viszont alkalmas lehet arra, hogy láthatóvá tegye azt számunkra.
Márkos Albert csellista, zeneszerző 1967-ben született Kolozsváron. Tanulmányait a Kolozsvári Zeneakadémián és a Tan Kapuja Buddhista Főiskolán kezdte, ám nem fejezte be. Improvizatív, kortárs, elektro-akusztikus zenét játszik és alkalmazott zenét ír. Rendszeresen szerez zenét színházi előadások számára, az ő nevéhez fűződik például a Hóhérok hava (Katona József Színház), a Macskalápon (Nemzeti Színház) vagy a Phaidra (Krétakör Színház) zenéje.
Gryllus Samu: Kollmi Szuzi - Koncertszínház
„A Kollmi Szuzi egy koncertszínházi darab. Az előadás dramaturgiáját ismerő közösség célja, hogy a szövevényes emberi és zenei viszonyokat zenei és emberi eszközeikkel mindenki számára nyilvánvalóvá tegyék, és így a közönséget a dramaturgia által vezetve juttassák az előadás végéig. Zeneszerzők és előadók évszázados, sőt évezredes öndefiniálásának csődje a nemek és a hű társakat jelentő hangszerek teljes összekavarodása. Az instrukciók mindent elkendőző cinikus papírfecniei csak fokozzák a zavart. Kollmi Szuzi személyében a legjobbkor érkezik a segítség...“
Gryllus Samu
Márkos Albert: Pék Tamás
„PÉK TAMÁS.. Ez Tom Bass barátom egyik beceneve. A Pék Tamás című darab Tom Bass szövegére épül. A darabba beépítettem Danyi Zoltán és Ivan Ahmetyev szövegeit is. Eljátszottam azzal a gondolattal, hogy a gondolkozás ugyanolyan érzék, mint a hallás, látás, ízlelés, tapintás és szaglás. Vannak, akik nem játszanak ezzel, hanem tényleg úgy gondolják, hogy hat érzékünk és ennek megfelelően hat érzékszervünk van. A tudatot, a gondolkozás érzékszervét a tudomány nem látja. Egy zenemű viszont alkalmas lehet arra, hogy láthatóvá tegye számunkra. Ez a Tom Pék című zenedarab olyan akar lenni, mint a gondolatok csapongása és megnyugvása. A gondolatok letapogatják a környezetet, a szemlélőt térbe és időbe helyezik. Régi és új gondolatok futkároznak, ötvöződnek és eltűnnek.“
Márkos Albert
Közreműködők: Barna Balázs, Bérczi Zsófia, Bujtor Balázs, Cserhalmi Sára, deColl Ágnes, Gryllus Samu, Halmos András, Keszég László, Kostyák Előd, Gryllus Dork, Wei-ya Lin, Márkos Albert, Ónodi Sándor, Soós Béla, Szabó Hunor, Tömösközi Lászl