1500 Ft (Trafó bérlet érvényes)
Legutóbbi darabjaiban pont azt a teret, mely egykoron virtuozitásának biztos alapjául szolgált, kezdi ki és járja körül. 2001-ben az Aix-en-Provence-i Táncfesztiválon a Pixel nézőit vezette el egy, a tánc számára szokatlan térbe ; egy díszlet-barlang mélyére, ahol egy hatalmas vetített kép keverte össze az elöl-hátul, fönt-lent, kint-bent – de az előtte-utána jelentését is, mialatt egy sugárzó jelenlétű korosodó táncos zavarát önti gyönyörűen koreografált mozdulatsorokba.
Legfrissebb munkájában, a SET UP-ban ismét a nézők elbizonytalanítását célozza. A színházi technika nyújtotta lehetőségek teljeskörű kiaknázásával az előadásba foglalt költészet értelmezésének – érzékelésének szintjeit töri darabokra és csúsztatja egymásba. Felgördülő, majd hirtelen összezáródó függönyök, változó terek és helyzetek; nézők között táncoló szereplők, avagy a táncosok között ülő nézők… Feloldja a tér, a távolság, az arányok fogalmát:
„ez az a darab, az a hely, ahol bármi megtörténhet, bármi megváltozhat előzetes figyelmeztetés nélkül. Ez a belőlünk épülő tér a jelenlétünkre, szokásainkra, viszonyulásainkra és reakcióinkra épül. A terem hideg, fertőtlenített, mint egy műtő az operáció előtt. Egy lecsupaszított, távolságtartó, technika uralta térben az idő múlása is elbűvölő, de baljóslatú is egyben: a kísérletezés és érzelmek obszervatóriumában az érzékelést a hang, de főleg a táncosok teste, jelenléte közvetíti.” – Rui Horta
Mert nem tekinthetjük úgy a táncot, hogy csak a testet látjuk benne megfeledkezve a térről, melyet mozgása létrehoz, hiszen az az egyedüli, mi jogosult jelenlétének visszaigazolására.
\Törött bár a szék, de ülj le rá nyugodtan. Nézz, és látni fognak. Szinte semmi sem választ el minket attól, ami megfigyel minket –jóllehet a viszonyok ennyire finom játéka kritikus közelségbe hozhat egymáshoz minket, amitől zsigerből megint falat húzunk magunk és a külvilág közé… A SET UP-ban minden a kommunikációról szól – ha megmondod ki vagy, mesélek neked 1 történetet; ha megmondod ki vagy, elmondom ki vagyok… Az előadásban a kommunikáció eszköze a test, de lévén ez a nyelv korlátozottabb a szónál, szűkebb lesz a mozgástér – persze az időből is rég kifutottunk már… \Rui Horta