elővételben 2200 Ft / a koncert napján 2800 Ft / Trafó bérlet érvényes
21h
Saddest Day in Metal (Pándi Balázs solo set premier)
22h
Atari Teenage Riot (De/JP/USA)
Erős hangeffektusok és stroboszkóp alkalmazása miatt az előadás megtekintését gyerekeknek, terhes anyáknak, epilepsziásoknak, valamint pace-makerrel és hallókészülékkel rendelkezőknek nem javasoljuk.
Az Atari Teenage Riot a kilencvenes évek egyik legszélsőségesebb, és ehhez képest meglepően sikeres zenekara volt. Radikalizmusuk megnyilvánult a zenében - kemény és nyaktörően gyors elektronikus ütemek a hardcore és a rave műfajokból, szirénázó szintik és torz elektromos gitárok -; és megnyilvánult az elskandált és/vagy üvöltött - a lázadásra buzdító, az elnyomás, a kapitalizmus és a (szűk és tág értelemben vett) fasizmus ellenes- szövegekben is. Néhány jellegzetes számcím: Fuck All, Start The Riot, Destroy 2000 Years of Culture, Deutschland Has Gotta Die, Revolution Action, Death Of A President D.I.Y.!
A zenekar 1992-ben, Berlinben alakult Alec Empire vezetésével (ő szólóban többször járt Magyarországon), a kemény, férfias zenéhez egy fekete mc-t, Carl Cracket és egy nőt, Hanin Eliast választott társul. 1993-ban az együttest leszerződtette a Phonogram, ám nem voltak hajlandóak a nagy kiadó játékszabályaihoz alkalmazkodni; a kapott előlegből létrehozták a Digital Hardcore Recordings nevű saját cégüket; műfaji megnevezésük is ez lett: digital hardcore. Itt adták ki első két albumukat (Delete Yourself! - 1995, The Future of War - 1997), majd az ezek anyagából összeválogatott Burn, Berlin, Burn! című lemezt Amerikában a Beastie Boys-féle Grand Royal terjesztette – Mike D úgy jellemezte őket: „minden idők a legdurvább punk-rockja”.
Az album hatalmas sikert ért el: olyanok kérték fel előzenekarnak az Atari Teenage Riotot, mint a Rage Against The Machine, a Wu-Tang Clan, Beck, a Jon Spencer Blues Explosion és a Ministry.
1997-ben csatlakozott az ATR-hez a japán-amerikai zajzenész, Nic Endo, még kaotikusabbá téve a megszólalást. Ezt a 60 Seconds Wipe Out című harmadik lemez örökítette meg (1999), amin vendégszerepelt többek között Dino Cazares (Fear Factory) és Kathleen Hanna (Bikini Kill, Le Tigre), a Spawn című filmzenealbumra a Slayerrel vettek fel közös számot. A zenekaron belüli feszültségek 2000-ben vezettek el a feloszláshoz. 2001-ben elhunyt a kábítószer-problémákkal régóta küszködő Carl Crack (akit gyakran „a fekete Sid Vicious” jelzővel illettek az újságok).
Az Atari Teenage Riot visszatérését idén márciusban jelentették be; egyelőre koncertekről van szó, amelyeken a régiek mellett új számokat is játszanak, egyet (Activate) letölhetővé is tettek. Alec Empire mellett most Nic Endo szerepel a zenekarban, valamint CX KiDTRONiK amerikai zenész-énekes-producer, aki dolgozott többek között a Nine Inch Nailsszel, Saul Williamsszel és Kanye Westtel; . Hanin Elias úgy érezte, hogy már nem tud úgy sikoltozni, mint régen. Az eddigi koncertek a beszámolók szerint elképesztően energikusak és sikeresek. A tavaszi - nyári turné során a Európa legjelentősebb klubjaiban léptek fel, Japánban pedig egy 60.000 fős arénában rendezett fesztiválon.
Tagok:
Alec Empire - ének, billenytűs hangszerek, dobgépek
Nic Endo - ének, hangminták, zaj effektek
MC KidtroniK - ének, elektronika
A Saddest Day In Metal Pándi Balázs set-je, melyben az elektronikus zenei szintéren folyó kollaborációból játszik. A set folyamán megszólalnak eddig kiadatlan zenék (Cardopsher-rel és Dj Spedranch-el közös GrindhallerXXX, közös munkák Merzbow-val), illetve olyan, már napvilágott látott anyagok, mint pl. a Bill Laswell-el és Justin Broadrick-kal közös the Blood of Heroes, vagy Venetian Snares-szel közös munkák. Az est vélhetően remek felvezetés lesz az Atari Teenage Riot tagjaként ismert CX Kidtronik-kal történő közös stúdiómunkákat megelőző napoknak.
http://fucktothemusic.blog.hu/
The Quietus interjúja Alec Empire-rel (ENG)
"A lázadás nem forradalom" - Alec Empire interjúja a Quartnak