1500 Ft / nap - 3 napos fesztivál bérlet: 3000 Ft diák: 1000 Ft / nap - diák 3 napos fesztivál bérlet: 2100 Ft
A fesztivál nyitókoncertjén három olyan produkciót mutatunk be, ahol az előadók két külön térben játszanak, miközben a hálózat segítségével teremtenek kapcsolatot egymással. Lesz, amikor a Trafó két közeli termében zajlanak az események, és lesz, amikor Budapest a kaliforniai Berkeleyvel kapcsolódik össze.
P R O G R A M
20h
LézerAvatárok
Zene:
Johannes KRETZ, SISKA Ádám, SZIGETVÁRI Andrea
Előadják:
LADÁNYI Andrea – lézerfényhárfa
VIDA Gábor – lézerfényhárfa
SZIGETVÁRI Andrea – zene, élő elektronika
Johannes KRETZ – zene, élő elektronika
SISKA Ádám – programozás
KALCSÚ Attila, WIESER János – lézertechnika
A lézerfényhárfa nem először szerepel a fesztivál műsorán. Működött már koncerteken hangszerként és gyerekeknek szóló installációként is. A színpadra vetített színes lézersugarak érintésre hanggá alakítható vezérjeleket bocsánatak ki, így a mozdulat bármilyen hangzássá, zenévé alakítható. Az idén két-két pár lézerfényhárfa hálózatba kötésével kapcsolatot teremtünk két különböző teremben lévő táncos között. Mindkét teremben két lézernyaláb található, az egyiken zenél a táncos, a másik pedig elmozdulásokkal, formák kirajzolásával követi a másik teremben zenélő játékos gesztusait és az általuk létrehozott hangokat. A két teremben nem feltétlenül ugyanaz a hang szólal meg a lézersugarak érintésére, így nem biztos, hogy mindkét helyszínen egyforma a zenét hall a közönség. A lézerfényhárfa a Multimédia Stúdió Művészeti Egyesületének fejlesztése.
20:40
Sztojanov Georgi: Éhség
Szereposztás:
Narrátor/Seltopuzik/Kígyó: HERCZKU Ágnes – ének
Éva: BODROGI Éva – ének
Ádám: GYABRONKA József – színész
FÖLDES Péter – fuvola, piccolo, altfuvola
BARTEK Zsolt – klarinét, szaxofon
KRULIK Eszter – hegedű, brácsa
GALLAI Judit – cselló
KOLTAI Kata – szitár, el. basszus
Soharóza kórus
HALAS Dóra – karnagy
SZTOJANOV Georgi – karmester
SEBŐ Rózsa – jelmezek és díszlet
NÉNYEI Pál – szöveg
TARR Ferenc – rendező
A kortárs művészetek gyakran helyeznek régi történeteket új kontextusba. Például Ádámot és Évát az internet, a Skype, webcam és chat korába. Az új összefüggések és a modern eszközök új utakat nyitnak meg az összművészeti keveredések irányába: vegyíthetőek a műfajok, a stílusok, sőt a valós és virtuális terek is. Az opera keveredhet a színházzal, a videotechnikával, a komolyzene a népzenével, a börleszk a mozgásszínházzal, a hangszeres zene a kórusművel, a klasszikus nézőtéri elhelyezés a közönségmozgatással. A keveredéseknek is felróható, hogy a kortárs művek gyakran nehezen érthetőek. De az is előfordulhat, hogy szórakoztatóak, mint például Sztojanov Georgi Éhség című darabja. A mű ugyanis megmutatja, hogy a kortárs komolyzenében is helye van a humornak. A vicc eredeti módon keveredik a halálosan komollyal és bemutatja, milyen törékeny is a világról alkotott képünk.
21:30
Frank Gratkowski – David Wessel duó
Előadják:
Frank GRATKOWSKI – szaxofon
David WESSEL – elektronika (Interneten keresztül)
Frank Gratkowski és David Wessel zenével köti össze a Budapestet Berkeleytől (Kalifornia) elválasztó 10000 km-t az internet segítségével. Mindketten a kortárs és a jazz határterületeit kedvelik, Gratkowski analóg szaxofonon, Wessel pedig virtuóz gesztusokkal vezérelt számítógépen játszik.
Frank Gratkowski zenéjében sajátosan keveredik a klasszikus kortárs zene és a jazz. Zenéjét az improvizációra és a "Hangszer" experimentális kiaknázására alapozza. Szólistaként szívesen kooperál más művészeti ágakkal, és gyakran vesz részt multimédia projektekben. 16 évesen kezdett el szaxofonozni. Tanult a hamburgi Zeneakadémián, majd Charlie Marianonál, , Sal Nisticonál és Steve Lacynél. Szólistaként a legkülönbözőbb nemzetközi formációkban játszott, és Európa-szerte és az USA-ban koncertezett szólókoncertjével. Szinte minden német jazzfesztáviálon játszott, és számos nemzetközi fesztiválon is fellépett.
"Gratkowski ellenpontjában olyan epiciklusok vannak, amelyek megszégyenítik a régi asztronómiát. A sűrű komplexitás és véletlenszerűség ellenére elegendő frázis- és ritmusismétléssel találkozunk, hogy minden darab számára biztosítva legyen az érthetőség.” (Cadence Magazine)
David Wessel a számítógépes zene egyik nagy úttörője. Munkássága egyaránt nagy hatással van a terület zeneszerzőire, előadóira és kutatóira. Elsősorban a hangszín-percepció és az élő elektronika területe foglalkoztatja. A számítógépes előadásban a vizuálisan is élvezhető virtuóz játékmódot preferálja, ennek érdekében elkötelezett fejleszt gesztusvezérlő interfészeket, hangszintézis-programokat, generatív algoritmusokat, és sokat gyakorol a hagyományos hangszerektől eltérő motorikus mozgásokat igénylő eszközein.
Bővebb infó:
www.makingnewwaves.hu
Támogatók: