0 Ft (Trafó bérlet érvényes)
Brezo Quartet
“A Brezó Quartet zenéjét hallgatva minden jelentés távolinak tűnik. Ős zene ez, ami mélyen gyökerezik, egészen a némaságban. Ez ki is fejeződik egy–egy konkrét kiállásban a bonyolult témák elegánsan megfogalmazott együttesében. Brezovcsik Gábor stílusa briliánsan csillogtatja meg a higgadt klasszikus gitárjátékra alapozott, több zenei irányzat eredményét nagyfokú szakmai tudással alkalmazó, ám mégis a legelvetemültebb, James „Blood” Ulmer–i merészséggel díszített kompozíciók fényét. Néha az volt az érzésem, mintha John Abercrombie lépett volna a szobámba. De lehet, hogy tévedek. A Mag És Gyümölcs című lemezük a Nehéz Zenei Kis Érletek tipikus esete, mert a kötött kompozíciós formákban a kötetlen szabadság hallhatóvá tételét megpróbálják felváltani a kötetlen kompozíciós tartalom szabad korlátainak a szétrombolásával, szerintem teljes sikerrel. Egy koncertjük meghallgatása után alleszcuzámmen az jutott eszembe, amit Molnár Gábor – szerintem minden idők egyik legmuzikálisabb dobosa – fogalmazott meg a Trafóban egy „világmegváltó” éjszakán a bárpultnál: „Járt utat csak a járatlanért érdemes elhagyni, de azért el is kell!”. Mint a felfedezők a feltérképezett tudás határán az ismeretlenbe lépnek, hogy felmutassák az invenciózus nyers tudás eredményét, és a nagy műgonddal megalkotott kitartó munkájuk Magját, És Gyümölcsét.”
ef. Zámbó István
2003-03-24
BREZOVCSIK Gábor – klasszikus gitár
LUKÁCS Gábor – altszaxofon
SZERETŐ Dániel – basszusgitár
MOLNÁR Gábor – dob
STEVE COLEMAN & THE FIVE ELEMENTS
STEVE COLEMAN zenéje bonyolult témák és szerkezetek virtuóz kombinációja, főlényes technikájú előadásban. Egyediségénél fogva ez a zene eleinte talán idegennek tűnhet, mégis egy idő után nem tudjuk kivonni magunkat hatása alól. Steve Coleman igen fontosnak tartja a zene és a filozófia/spiritualitás kapcsolatát. Szerinte a zenében abban a pillanatban történik igazi áttörés, amikor e kettő találkozik.
Coleman 1956-ban született Chicagoban. Húszas éveinek elején költözik New Yorkba, ahol kezdetben big bandekben játszik (Thad Jones–Mel Lewis Big Band, Sam Rivers Big Band, Cecil Taylor’s Big Band), később pedig olyan előadók oldalán, mint David Murray, Dave Holland, Dizzy Gillespie, Sting, McCoy Tyner, Jack DeJohnette, Michael Brecker, John Abercrombie, Wynton Marsalis, Brandford Marsalis vagy Bobby McFerrin. Zenekarvezetőként az ezt követő években kezdi kialakítani egymásra épülő struktúrákból felépülő improvizációs technikáját, melyet M-Base koncepciónak nevez. 1985-től saját nevén több mint 25 lemeze jelent meg (Motherland Pulse, World Expansion, Black Science, Drop Kick, Anathomy of a Groove). Zenekarának korábbi tagjai (Greg Osby, Geri Allen, Robin Eubanks) mára önálló pályát futnak.
Coleman a zene mellett sok minden mással is foglalkozik. Az afrikai filozófiákról végez kutatást, főként az ősi egyiptomi és Yoruba filozófiák zenei aspektusait, zenei hatását vizsgálja (Steve Coleman and The Mystic Rhythm Society, AfroCuba de Matanzas). Emellett tanít és improvizációs kurzusokat tart világszerte (University of CA – Berkeley, Stanford Jazz Workshop, Center for New Music and Technology), de készített már interaktív zenei szoftvert is az IRCAM megrendelésére (Rameses 2000 computer software).
STEVE COLEMAN alt szaxofon
JONATHAN FINLAYSON trombita
TIM ALBRIGHT pozan
JEN SHYU ének/song
YUNIOR TERRY bass
DAFNIS PRIETO dob
vendég: NESLON VERAS gitár