A Maladype legújabb előadása szokatlan rendezői és színészi megoldásaival, merészen nyúl Shakespeare legsötétebb történetéhez. Az előadás nyelvezete a rendező által erőteljesen megfogalmazott dramaturgiára, az egyedi tér használatára (díszlet: Balázs Zoltán), és legfőképpen a szereplők intenzív jelenlétére és összjátékára épül.
Balázs Zoltán rendezői koncepciója olyan kivételes rezonanciát igényel színészeitől, amely a játszók idegrendszerét végsőkig feszíti; így a címben szereplő „anatómia” fogalma nemcsak az előadást megelőző kutatómunkára és Macbeth eltorzuló személyiségének fázistanulmányaira utal, hanem arra a rendkívül érzékeny és összetett testi-lelki önvizsgáló folyamatra is, mely a felkészülési időszakot és az előadás végső jellegét is meghatározza.
A Macbeth/Anatómia szereplői a próbafolyamat második szakaszát Olaszországban, az elmélyülésre és az alkotói energiák felszabadítására alkalmas „szellemváros”-ban, Fara Sabinaban töltötték, ahol a dráma szövete alatt megbúvó pszichés folyamatokat koncentrált körülmények között tanulmányozhatták. Az előadásban résztvevő színeszek, Balázs Zoltán irányításával – aki Macbeth történetét „éjszakai darab”-nak tartja – a hegytetőn álló ódon kolostorban és környékén éjszakai próbákat és performanszokat is tartottak, mely eseményekről werkfilm is készült.
A címszerepet a Junior Prima-díjas Orosz Ákos játssza, aki a Maladype tagjaként olyan összetett férfi karaktereket tudhat már maga mögött, mint Lorenzaccio, Übü király, Lucifer, Platonov, Posa márki vagy Don Juan. Lady Macbethet vendégművészként Petrik Andrea, a Radnóti Színház elismert és népszerű színésznője kelti életre, akit nemcsak színházi, hanem televíziós szerepei (Terápia, Hacktion) révén is megismert a magyar közönség. Macbeth es Lady Macbeth ördögi és szexuális erőkkel fűszerezett kapcsolatát Orosz Ákos es Petrik Andrea őszinte és személyes játéka hitelesíti. A darab többi szerepében a Maladype két virtuóz színesze – Tankó Erika és Lendvácky Zoltán – mellett a komplex tehetségű Szűcs Péter Pál is látható, aki az előadás különleges-kozmikus hangzásvilágáért és zenei összeállításáért (Metallica, Pink Floyd, The Doors) is felelős.
A Balázs Zoltán által rendezett előadás bátran vegyíti az elvont, a stilizált, a nyers és naturális eszközöket; kendőzetlenül beszél szorongásainkról, a halálfélelemről és a szexualitásról; mindezt fokozza olyan élő állatok szerepeltetése is, melyek a borzongást, a „rontás anatómiáját” hozzák felszínre. A rendező által megálmodott Macbeth/Anatómia látványvilágát – mely jelentősen eltér a magyar színpadokon jól ismert Shakespeare-adaptációk szokott színpadképétől – Katus György szobortestei és Benedek Mari jelmezei egészítik ki. Az előadás különleges szereplője a Bánky Róbert által tervezett egyedi ceruza-báb(u) is, amely az előadás innovatív, sajátos, szokatlan jellegét erősíti.
A szeptemberi premieren nemcsak a Maladype és a Trafó koprodukciója debütál, hanem Üveges Péter egyedi hangszerkollekciója is, mely az elismert formatervező-zenész „Y-rendszer” elnevezésű gitár-design szabadalma, és amit eddig nagy nyilvánosság előtt még sosem mutatott be.
A nemzetközi koprodukciós partnereknek köszönhetően a Macbeth/Anatómia a Maladype Színház többi repertoárdarabjához hasonlóan utazó előadás lesz, így a 2013/2014-es évadban külföldön több nagyvárosban is láthatja majd a színházrajongó közönség.
Fordította : SZABÓ Lőrinc
Rendező: BALÁZS Zoltán
Szereplők :
LENDVÁCZKY Zoltán
OROSZ Ákos
PETRIK Andrea
SZŰCS Péter Pál
TANKÓ Erika
Díszlet: BALÁZS Zoltán
Jelmez : BENEDEK Mari
Szobortestek: KATUS György
Gitár dizájn : ÜVEGES Péter
Zene: SZŰCS Péter Pál
Asszisztens: PELBÁT Gergő
Produkciós vezető: HUSZÁR Sylvia
Koprodukciós partnerek:
Trafó Kortárs Művészetek Háza; Teatro Potlach, Fara Sabina/Teatro Tor Bella Monaca, Roma; Shakespeare Fesztivál, Gyula; New European Theatre Action (NETA Network); European Shakespeare Festivals
Network, Gdansk
1314
Balázs Zoltán rendezői koncepciója olyan kivételes rezonanciát igényel színészeitől, amely a játszók idegrendszerét végsőkig feszíti; így a címben szereplő „anatómia” fogalma nemcsak az előadást megelőző kutatómunkára és Macbeth eltorzuló személyiségének fázistanulmányaira utal, hanem arra a rendkívül érzékeny és összetett testi-lelki önvizsgáló folyamatra is, mely a felkészülési időszakot és az előadás végső jellegét is meghatározza.
A Macbeth/Anatómia szereplői a próbafolyamat második szakaszát Olaszországban, az elmélyülésre és az alkotói energiák felszabadítására alkalmas „szellemváros”-ban, Fara Sabinaban töltötték, ahol a dráma szövete alatt megbúvó pszichés folyamatokat koncentrált körülmények között tanulmányozhatták. Az előadásban résztvevő színeszek, Balázs Zoltán irányításával – aki Macbeth történetét „éjszakai darab”-nak tartja – a hegytetőn álló ódon kolostorban és környékén éjszakai próbákat és performanszokat is tartottak, mely eseményekről werkfilm is készült.
A címszerepet a Junior Prima-díjas Orosz Ákos játssza, aki a Maladype tagjaként olyan összetett férfi karaktereket tudhat már maga mögött, mint Lorenzaccio, Übü király, Lucifer, Platonov, Posa márki vagy Don Juan. Lady Macbethet vendégművészként Petrik Andrea, a Radnóti Színház elismert és népszerű színésznője kelti életre, akit nemcsak színházi, hanem televíziós szerepei (Terápia, Hacktion) révén is megismert a magyar közönség. Macbeth es Lady Macbeth ördögi és szexuális erőkkel fűszerezett kapcsolatát Orosz Ákos es Petrik Andrea őszinte és személyes játéka hitelesíti. A darab többi szerepében a Maladype két virtuóz színesze – Tankó Erika és Lendvácky Zoltán – mellett a komplex tehetségű Szűcs Péter Pál is látható, aki az előadás különleges-kozmikus hangzásvilágáért és zenei összeállításáért (Metallica, Pink Floyd, The Doors) is felelős.
A Balázs Zoltán által rendezett előadás bátran vegyíti az elvont, a stilizált, a nyers és naturális eszközöket; kendőzetlenül beszél szorongásainkról, a halálfélelemről és a szexualitásról; mindezt fokozza olyan élő állatok szerepeltetése is, melyek a borzongást, a „rontás anatómiáját” hozzák felszínre. A rendező által megálmodott Macbeth/Anatómia látványvilágát – mely jelentősen eltér a magyar színpadokon jól ismert Shakespeare-adaptációk szokott színpadképétől – Katus György szobortestei és Benedek Mari jelmezei egészítik ki. Az előadás különleges szereplője a Bánky Róbert által tervezett egyedi ceruza-báb(u) is, amely az előadás innovatív, sajátos, szokatlan jellegét erősíti.
A szeptemberi premieren nemcsak a Maladype és a Trafó koprodukciója debütál, hanem Üveges Péter egyedi hangszerkollekciója is, mely az elismert formatervező-zenész „Y-rendszer” elnevezésű gitár-design szabadalma, és amit eddig nagy nyilvánosság előtt még sosem mutatott be.
A nemzetközi koprodukciós partnereknek köszönhetően a Macbeth/Anatómia a Maladype Színház többi repertoárdarabjához hasonlóan utazó előadás lesz, így a 2013/2014-es évadban külföldön több nagyvárosban is láthatja majd a színházrajongó közönség.
Fordította : SZABÓ Lőrinc
Rendező: BALÁZS Zoltán
Szereplők :
LENDVÁCZKY Zoltán
OROSZ Ákos
PETRIK Andrea
SZŰCS Péter Pál
TANKÓ Erika
Díszlet: BALÁZS Zoltán
Jelmez : BENEDEK Mari
Szobortestek: KATUS György
Gitár dizájn : ÜVEGES Péter
Zene: SZŰCS Péter Pál
Asszisztens: PELBÁT Gergő
Produkciós vezető: HUSZÁR Sylvia
Koprodukciós partnerek:
Trafó Kortárs Művészetek Háza; Teatro Potlach, Fara Sabina/Teatro Tor Bella Monaca, Roma; Shakespeare Fesztivál, Gyula; New European Theatre Action (NETA Network); European Shakespeare Festivals
Network, Gdansk