Klasszikus thai maszkos tánc (Khon) workshop Pichet Klunchun (THA) vezetésével, 27-én!
Angol konyhanyelven
...A hozzánk érkező darab hatalmas siker és bizony már hosszú évek óta járja a világot. Az ázsiai tradíció és az európai kortárs koreográfia, valamint a kultúrák közötti mentalitásbeli különbséget veti össze groteszk munkájában. Míg a lenyűgöző, ázsiai Pichet Klunchun elképesztő minőségben táncol, vitázik és érvel, addig Bel válasza erre tipikus európai válasz. Párbeszédük során a gondolatok szuperszonikus gyorsasággal száguldoznak, miközben a világ kultúrájának értelmezései hihetetlenül érdekes megvilágításba kerülnek összevetéseik és egymás fricskázása során. Egymást nézeteit vizsgálják, és meglepőek azok a konklúziók, amelyeket végül is a nézők maguk vonhatnak le. Olyan érzése van az embernek a darab során, mintha a világ kitágulna, mintha az összefüggéseket távolról látnánk. - Szabó György beharangozója itt folytatódik >>
„Pichet, hadd mutassam be Jérome-ot, a provokatív francia kortárs koreográfust. Jérome, ő Pichet, a hagyományos thai tánc egyik kiváló művelője. Iszik valaki teát?”
Az előadás folyamán a két radikálisan különböző világból származó művész a gyakran humoros és nagyon személyes tánc-dialógusukon keresztül lassan megismerkedik egymással és egymás „hátterével”. Az interjúfolyamat során a kezdeti kölcsönös értetlenségből kialakul a mozgás- és ötletcsere.
Amikor 2005-ben Jérome Bel Bangkokban dolgozott kevésbé érdekelte a thai tánc, mint a tenger és a szigeteken eltölthető szabadság. Amikor összehozták Pichettel – akivel megismerkedésük történetét játszák el újra és újra –, semmit sem tudtak egymás kultúrájáról, tradíciójáról (ha az egyik táncolt, a másik nem sokat értett belőle). Így aztán elkezdtek beszélgetni, magyarázni és megtanulni ki a másik és mit képvisel. Ebből született az előadás.
Ugyanez magasabb kifinomultság-mérőn/sznobszótárral a kézben: elbagatellizált konceptuális performansz, esetleg kabaré-színház, mely az emberiség egységében leli kedvét.
Alkotók és szereplők / By and with: Jerome Bel és Pichet Klunchun
Köszönet / Thanks to: Frie Leysen és Mark De Putter
Produkciós Manager/ Production Manager: Sandro Grando
Produkció / Production: Bangkok Fringe Festival (Bangkok), SACD Le Vif du Sujet (Paris), Festival Montpellier Danse 2005 (Montpellier), R.B. Jérôme Bel (Paris)
Támogatók/ With the support of: Cultures France (Paris), French Alliance of Bangkok, Cultural Service of the French Embassy in Bangkok, „The Flying Circus Project” in Singapore
Köszönettel/ Thanks to: Frie Leysen, Mark De Putter
www.jeromebel.fr
www.catalogueraisonne-jeromebel.com
Blogposzt: Khon tánc a Trafóban
*sőtmitöbb:
Legújabb műfaj megjelölésünk nevében foglalja lényegét: ide soroljuk azokat a produkciókat, amelyek könnyedén átlépik a megszokott műfaji határokat, amelyeket lehetetlen egyetlen fiókba belegyömöszölni, azokat, amelyek szokatlan, újszerű egyveleget képeznek. Nevezhetnénk őket nagyképűen akár crossovernek is, de legyen inkább sőtmitöbb.
Angol konyhanyelven
...A hozzánk érkező darab hatalmas siker és bizony már hosszú évek óta járja a világot. Az ázsiai tradíció és az európai kortárs koreográfia, valamint a kultúrák közötti mentalitásbeli különbséget veti össze groteszk munkájában. Míg a lenyűgöző, ázsiai Pichet Klunchun elképesztő minőségben táncol, vitázik és érvel, addig Bel válasza erre tipikus európai válasz. Párbeszédük során a gondolatok szuperszonikus gyorsasággal száguldoznak, miközben a világ kultúrájának értelmezései hihetetlenül érdekes megvilágításba kerülnek összevetéseik és egymás fricskázása során. Egymást nézeteit vizsgálják, és meglepőek azok a konklúziók, amelyeket végül is a nézők maguk vonhatnak le. Olyan érzése van az embernek a darab során, mintha a világ kitágulna, mintha az összefüggéseket távolról látnánk. - Szabó György beharangozója itt folytatódik >>
„Pichet, hadd mutassam be Jérome-ot, a provokatív francia kortárs koreográfust. Jérome, ő Pichet, a hagyományos thai tánc egyik kiváló művelője. Iszik valaki teát?”
Az előadás folyamán a két radikálisan különböző világból származó művész a gyakran humoros és nagyon személyes tánc-dialógusukon keresztül lassan megismerkedik egymással és egymás „hátterével”. Az interjúfolyamat során a kezdeti kölcsönös értetlenségből kialakul a mozgás- és ötletcsere.
Amikor 2005-ben Jérome Bel Bangkokban dolgozott kevésbé érdekelte a thai tánc, mint a tenger és a szigeteken eltölthető szabadság. Amikor összehozták Pichettel – akivel megismerkedésük történetét játszák el újra és újra –, semmit sem tudtak egymás kultúrájáról, tradíciójáról (ha az egyik táncolt, a másik nem sokat értett belőle). Így aztán elkezdtek beszélgetni, magyarázni és megtanulni ki a másik és mit képvisel. Ebből született az előadás.
Ugyanez magasabb kifinomultság-mérőn/sznobszótárral a kézben: elbagatellizált konceptuális performansz, esetleg kabaré-színház, mely az emberiség egységében leli kedvét.
Alkotók és szereplők / By and with: Jerome Bel és Pichet Klunchun
Köszönet / Thanks to: Frie Leysen és Mark De Putter
Produkciós Manager/ Production Manager: Sandro Grando
Produkció / Production: Bangkok Fringe Festival (Bangkok), SACD Le Vif du Sujet (Paris), Festival Montpellier Danse 2005 (Montpellier), R.B. Jérôme Bel (Paris)
Támogatók/ With the support of: Cultures France (Paris), French Alliance of Bangkok, Cultural Service of the French Embassy in Bangkok, „The Flying Circus Project” in Singapore
Köszönettel/ Thanks to: Frie Leysen, Mark De Putter
www.jeromebel.fr
www.catalogueraisonne-jeromebel.com
Blogposzt: Khon tánc a Trafóban
*sőtmitöbb:
Legújabb műfaj megjelölésünk nevében foglalja lényegét: ide soroljuk azokat a produkciókat, amelyek könnyedén átlépik a megszokott műfaji határokat, amelyeket lehetetlen egyetlen fiókba belegyömöszölni, azokat, amelyek szokatlan, újszerű egyveleget képeznek. Nevezhetnénk őket nagyképűen akár crossovernek is, de legyen inkább sőtmitöbb.