A november 30-i előadást angol felirattal játsszuk.
Ember-kutyák és kutya-emberek. Ketrecben és szabadon. Feketén – fehéren. Európán innen, Dél-Afrikán túl.
A J. M Cotzee regényadaptáció főhőse, David Lurie a Cape Townban romantikus irodalmat tanító professzor viszonyt kezdeményez tanítványával. A lány, Melanie pedig elárulja kapcsolatukat…
A darab szétfeszíti a helyi társadalmi erővonalak alkotta kereteket és éles pontossággal képes rámutatni saját európaiságunk legnagyobb kérdéseire. Azokra a közös félelmekre és problémákra, amelyek egy nyilvánvalóan nagy átrendeződés előtt álló kontinensen mindannyiunkat foglalkoztatnak. David figurájában egy fehér afrikait ismerünk meg, a mindig is kiváltságokkal és előjogokkal rendelkező sznob entellektüel alakját, aki egy új társadalmi berendezkedésben elveszíti a hatalmát és minden viszonyítási pontját.
Mundruczó "nem habozik nagyot ütni, de olyan gondolkodást indít el a néző fejében, amely mindent megváltoztat.” (Le Monde)
Szereplők: BÁNKI Gergely, DERZSI János, KATONA László, KISS Diána Magdolna, LÁNG Annamária, MONORI Lili, RÁBA Roland, SZÉKELY B. MIKLÓS, SZEMENYEI János, WÉBER Kata/ Kiss Diána Magdolna (nov. 30-án), ZSÓTÉR Sándor
Díszlet, jelmez: ÁGH Márton
Dramaturg: PETRÁNYI Viktória
Zene: SZEMENYEI János
Producer: BÜKI Dóra
Produkciós vezető: BÜKI Dóra
Produkciós asszisztens: CSATÓ Zsófia
Műszaki vezető: ÉLTETŐ András
Fény: RIGÓ Zoltán
Hang: BELÉNYESI Zoltán
Kellék: NAGY Gergely
Öltöztető: CSELIK Jánosné
Rendezőasszisztens: CSATÓ Zsófia
Rendező: MUNDRUCZÓ Kornél
Külön köszönet: BENKŐ Fruzsina, JUHÁSZ Róbert, SUSÁN Piroska
Fotók: Ágh Márton
Koprodukciós partnerek: Wiener Festwochen, Festival d’Avignon, KunstenFestivalDesArts, Trafó Kortárs Művészetek Háza, Malta Festival, Hebbel am Ufer, Romaeuropa 2012.
Kálmán Rita&Gauder Milán, Bankárképző, Blup! babzsákfotelek, Dekorszövetség, Kryolan City, PP Center, VisionTeam, Magyar Művészeti Akadémia
"Az előadás mondanivalója rendkívül nyers és mély, mégis, talán az idei év előtt sosem mérlegelt szempontokat is meglátunk benne, ha kellőképpen odafigyelünk rá. Márpedig én kifejezetten a pandémiás helyzet, a világ, az erőviszonyok átrendeződése, az ember és emberiesség viszonyrendszere szűrőjén keresztül néztem végig és éltem át ezt a produkciót. És így nézve olyan, mintha direkt a ma aktuális történésekre reflektáló, húsba vágóan friss rendezés lenne, pedig nem egy mai darab."