BESZÉLGETÉS / KÖZÖNSÉGTALÁLKOZÓ
Május 23-án, pénteken az előadás után Wim Vandekeybus-szal, az előadás koreográfusával és Mészáros Mátéval, a produkció mozgás asszisztensével beszélget Artner Szilvia Sisso újságíró, kritikus és Szabó György, a Trafó manager igazgatója. Szó lesz az Ultima Vez múltjáról, arról az útról, ami a What the body does not remember előadástól egész a booty Looting-ig elvezetett, illetve az oktatásról, a jövőről és Mészáros Máté készülő produkciójáról. Angol nyelven, magyar tolmácsolással. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
Wim Vandekeybus négy táncost, két színészt, egy zenészt és egy fotóst válogatott össze a booty Lootinghoz amelyben zene, mozgás, beszéd és fényképezés azonos jelentőséggel bír. Mindegyik hozzáad, és egyben el is vesz valamit az egészből.
Az előadásban Vandekeybus a fotográfián keresztül beszél az emlékezésről: "Az emlékeink sokszor fotókon alapulnak, ugyanakkor le is rombolhatják azokat. Proust úgy tartotta, hogy a vizuális memória kitörli az emlékeket. Érzékeink közül az ízlelés és a tapintás építi fel a legérzékenyebb kapcsolatot, mégis a vizualitás a domináns. Ezért képes bárki arra, hogy olyasmit idézzen fel emlékként, amit sohasem élt át, de látott róla képet."
A booty Looting a 2014-es Wim Vandekeybus-sorozatunk második előadása. (Az első a legendás és máig friss What The Body Does Not Remember? volt.) Ez a 2012-ben készült mű Vandekeybus legutolsó darabja, amely pontosan mutatja a változás jeleit. Érzékelhető a koreográfusi fókusz eltolódása, a hangsúlyok áthelyeződése. Vandekeybus másképpen, sokkal komplexebben gondolkodik színházról, mint a húsz évvel korábbi darabjában, ma már azt vallja, hogy egy előadásban a test mellett komolyabb szerepet kell kapnia más (teátrális és nem teátrális) eszközöknek is.
Ennek a műnek van magyar vonatkozása is: Vandekeybus asszisztensként bevonta az alkotófolyamatba társulata egyik táncosát, Mészáros Mátét.
Rendezés, koreográfia, látvány: Wim Vandekeybus
Alkotótársak és előadók: Jerry Killick, Birgit Walter, Elena Fokina, Dymitry Szypura, Luke Jessop, Luke Murphy
Élőzene: Elko Blijweert
Fotós a színpadon: Danny Willems
Művészeti asszisztens és dramaturg: Greet Van Poeck
Fényterv: Davy Deschepper, Francis Gahide, Wim Vandekeybus
Hangterv: Antoine Delagoutte
Styling: Isabelle Lhoas, asszisztense: Frédérick Denis
Mozgás asszisztens: Mészáros Máté
Fénytechnikus: Davy Deschepper
Hangtechnikus: Antoine Delagoutte
Produkció: Ultima Vez
Koprodukció: Dance Biennale 2012 (Venice, IT), KVS (Brussels, BE), Schauspiel Köln (Cologne, DE)
Köszönet: Archa Theatre (Prague, CZ)
vami
Május 23-án, pénteken az előadás után Wim Vandekeybus-szal, az előadás koreográfusával és Mészáros Mátéval, a produkció mozgás asszisztensével beszélget Artner Szilvia Sisso újságíró, kritikus és Szabó György, a Trafó manager igazgatója. Szó lesz az Ultima Vez múltjáról, arról az útról, ami a What the body does not remember előadástól egész a booty Looting-ig elvezetett, illetve az oktatásról, a jövőről és Mészáros Máté készülő produkciójáról. Angol nyelven, magyar tolmácsolással. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
Wim Vandekeybus négy táncost, két színészt, egy zenészt és egy fotóst válogatott össze a booty Lootinghoz amelyben zene, mozgás, beszéd és fényképezés azonos jelentőséggel bír. Mindegyik hozzáad, és egyben el is vesz valamit az egészből.
Az előadásban Vandekeybus a fotográfián keresztül beszél az emlékezésről: "Az emlékeink sokszor fotókon alapulnak, ugyanakkor le is rombolhatják azokat. Proust úgy tartotta, hogy a vizuális memória kitörli az emlékeket. Érzékeink közül az ízlelés és a tapintás építi fel a legérzékenyebb kapcsolatot, mégis a vizualitás a domináns. Ezért képes bárki arra, hogy olyasmit idézzen fel emlékként, amit sohasem élt át, de látott róla képet."
A booty Looting a 2014-es Wim Vandekeybus-sorozatunk második előadása. (Az első a legendás és máig friss What The Body Does Not Remember? volt.) Ez a 2012-ben készült mű Vandekeybus legutolsó darabja, amely pontosan mutatja a változás jeleit. Érzékelhető a koreográfusi fókusz eltolódása, a hangsúlyok áthelyeződése. Vandekeybus másképpen, sokkal komplexebben gondolkodik színházról, mint a húsz évvel korábbi darabjában, ma már azt vallja, hogy egy előadásban a test mellett komolyabb szerepet kell kapnia más (teátrális és nem teátrális) eszközöknek is.
Ennek a műnek van magyar vonatkozása is: Vandekeybus asszisztensként bevonta az alkotófolyamatba társulata egyik táncosát, Mészáros Mátét.
Rendezés, koreográfia, látvány: Wim Vandekeybus
Alkotótársak és előadók: Jerry Killick, Birgit Walter, Elena Fokina, Dymitry Szypura, Luke Jessop, Luke Murphy
Élőzene: Elko Blijweert
Fotós a színpadon: Danny Willems
Művészeti asszisztens és dramaturg: Greet Van Poeck
Fényterv: Davy Deschepper, Francis Gahide, Wim Vandekeybus
Hangterv: Antoine Delagoutte
Styling: Isabelle Lhoas, asszisztense: Frédérick Denis
Mozgás asszisztens: Mészáros Máté
Fénytechnikus: Davy Deschepper
Hangtechnikus: Antoine Delagoutte
Produkció: Ultima Vez
Koprodukció: Dance Biennale 2012 (Venice, IT), KVS (Brussels, BE), Schauspiel Köln (Cologne, DE)
Köszönet: Archa Theatre (Prague, CZ)