1500 Ft / elővételben 1200 Ft
Az első 100 jegy elővételes
Trafó bérlet érvényes
Kísérőprogram
18:00-tól a nyitókoncert műsorához kapcsolódó interaktív beavató foglalkozást tartunk.
Tiszta hangolású hegedűdarabok Bachtól Morton Feldmanon át a jelenig.
Marc Sabat kanadai zeneszerző-hegedűművész a torontói egyetemen, New Yorkban a
Julliard Schoolban és a montréali McGill University-n tanult. 1999 óta
Berlinben él, ahol a művészeti egyetem (UDK Berlin) tanára. Szakmai
munkásságának fókuszában a tiszta hangolás (just intonation) áll. Wolfgang von
Schweinitz-cel közösen kitalált egy tiszta hangolás lejegyzésére alkalmas
notációs rendszert (Extended Helmholtz-Ellis JI Pitch Notation). Saját műveinek
kottáit midnenki számára elérhetővé és megoszthatóvá tette a Plainsound Music
Edition weboldalán. Hegedűművészként számtalan lemeze jelent meg, amelyeken
főként a kortárs amerikai zeneszerzők legnagyobbjainak műveit adja elő (James
Tenney, Morton Feldman, Christian Wolff).
Műsor / programme:
-- Les Duresses
Intonation after Morton Feldman I
Intonation after Morton Feldman II
Two Commas
Duas Quintas
-- Sei Bach-Intonazioni per Violino Solo, IIa by Johann Sebastian Bach,
Intonation and 2nd voice composed by Marc Sabat
-- Cucumber Serenades
„Mivel jó pár éve intenzíven foglalkoztat a különféle hangolások történeti háttere és gyakorlati használata - különös tekintettel a tiszta hangolásokra vonatkozóan - Marc Sabat személye az első pillanattól fogva megkerülhetetlennek tűnt számomra. Munkásságával először egy kis berlini lemezkiadónál (Care Of Editions) megjelent albumon találkoztam, amelyen a Les Duresses címre hallgató hegedűre írt darabjai szerepelnek, és amelyen ő maga is hegedül Andrew McIntosh mellett. A hangok fizikai aspektusára lecsupaszított, mégis a velejéig érzékeny és érzelmes zene ez, ráadásul a tiszta hangolású összhangzatok rendkívül frissen hatnak és újra felébresztik az egyenletes temperáláson eltompult füleket. A Les Duresses mellett az estén elhangzanak Sabat Bach átiratai - ugyancsak tiszta hangolásban -, ami azért rendkívüli, mert Bach idejében már a tiszta hangolásoktól rég továbblépett a zenei gyakorlat, és a középhangú hangolás alternatívájaként a jóltemperált hangolást kezdték használni.” Szabó Bálint, az esemény kurátora
Közreműködik:
Sara Cubarsi-Fernandez - hegedű
Xenia Gogu - hegedű
Balázs Gergely - hegedű
Tornyai Péter - hegedű
https://soundcloud.com/careof/two-commas
http://www.marcsabat.com/