our father, mourning, paperhanging
The performance is inspired by a part of Karl Ove Knausgaard’s autobiographical novel, My Struggle Volume One. Its acoustic world is established by the compositions of Márk Bartha and dramatized audio play scenes. The audience hears the montage through headphones transmitting sounds from binaural microphones, enabling a 3D sound experience.
Performers: László
Göndör, Dániel Szász
Concept: Márk Bartha - Martin Boross - Gábor Thury
Music, sound design: Márk Bartha
Visual design: Anna Fekete
Dramaturg: Máté Kautzky-Dallos
Consultant: Gáspár Téri
Technical director: Mátyás Jankó
Production assistant: Dóra Tési
Producer: Dániel Mayer
Director: Martin Boross
Co-production partners: Trafó House of Contemporary Arts, Hybrid Art and Cultural Nonprofit Ltd.
Concept: Márk Bartha - Martin Boross - Gábor Thury
Music, sound design: Márk Bartha
Visual design: Anna Fekete
Dramaturg: Máté Kautzky-Dallos
Consultant: Gáspár Téri
Technical director: Mátyás Jankó
Production assistant: Dóra Tési
Producer: Dániel Mayer
Director: Martin Boross
Co-production partners: Trafó House of Contemporary Arts, Hybrid Art and Cultural Nonprofit Ltd.
"Egy szokatlanul realisztikusra megcsinált díszletet látunk (látvány: Fekete Anna). Tapéta van a falon, szőnyegek, sőt még az óramutatók is mozognak, csak a családi fénykép rajzolt és hamis, jelezve talán a cselekmény középpontjában álló hiányt."
A történetmesélés két síkon zajlik: a színpadi cselekményt a nézők fülhallgatóiban szóló hangjáték kíséri, ami egyrészt szintén mesél a maga módján, másrészt egy élményszerű rétege az előadásnak, ami nélkül nem is értelmezhetők a látottak.
Ennek az előadásnak nem abban van az ereje, hogy spontán és állandóan változik, hanem az elrejtett kis csodákban, amihez fontos alkotóelem a ritmus.
EMMI-Emberi Erőforrások Minisztériuma | |
NKA - Nemzeti Kulturális Alap |
"A nagytakarítás és a szemünk előtt zajló szobafestés során jó esetben nem maradnak falak a jelen és a múlt között, és a pakolási rituálé során utat tör a gyász."