- Your humour is mature, acerbic.
- You say that like I'm in kindergarten.
- I could be your father.
- That's your problem.
How many people's lives are defined by the absence of another? Can you forgive someone who was never there and love someone else instead? Is it even possible to love someone who has never been loved?
Peter is forty-seven, living alone and missing from someone's life. Lina is twenty-two, lives alone and she is missing someone in her life. It’s a kind of cosmic joke that they two meet, and as the evening goes on, more and more details become clear: that there are things that can hurt more than a few broken bones, that there are some quite evil coincidences, and that after years of absence, it can be still frighteningly completed.
performers: Ferenc Pataki, Emília Pigler
stage design: Bea Selmeczi
music: Csilla Pásztor, Axeev
movement coordinator: Gáspár Téri
dramaturg consultant: Bea Selmeczi
production manager: Gábor Osváth
director’s assistant: Réka Fitos
director: Bese Komáromy
“A két színész játékából csodálatosan rajzolódik ki az az ismert szituáció, amikor a fejünkben unásig lejátszott szcenáriók helyett a valóság írja a forgatókönyvet. Igazi jóféle színházi megoldásként az előadás úgy csapódik bele a Point of no Returnbe, hogy mi nézők csak a szereplők viselkedéséből tudjuk, hogy itt valami nagyon félelmetes feltételezés válik valósággá.” (Kétlámpás blog)
Boddah | |
Színházi Dramaturgok Céhe |
Komáromy Bese a FreeSZFE-n végzett színházcsinálóként. Első rövidfilmje, a Marcang meghívást kapott több nemzetközi filmfesztiválra. Most épp második előadását rendezi saját darabjából – a szememfénye bemutatója január 27-én lesz a Trafóban. PUSKÁS PANNI INTERJÚJA.