Csaba Horváth – Marcell Dargay

Away, no matter where

     
2800 HUF / student: 2200 HUF
Trafó Passes are accepted

A co-production by Forte Company – Trafó House Of Contemporary Arts – Armel Opera Festival 

The piece is based on Claudio Monteverdi's 1638 scena when the Crusader knight Tancred fights Clorinda, the pagan girl to a tragic ending. The theatre play uses the instruments of physical theatre and music to further explore the timeless morale of the story and the dramatic situation. Equal emphasis is laid on the classical sound articulation of opera singers, the more simple and natural singing of actors and the static and dynamic possibilities of stage situations arising from the interaction of prose manifestations and bodies.


Cast:

Composer: Marcell Dargay
Opera singers: Zoltán Megyesi, Anna Molnár
With: Metrum Ensemble and Artistic Director: Lajos Rozmán (Musicians: Marcell Dargay - keyboard, Péter Tornyai - viola, Anna Rákóczy - flute, Anna Petrovics - flute, Balázs Kántor - cello, Benedek Tóth - percussion, Ernő Hock - double bass)
Text compiled by: Csaba Horváth, Nóra Földeáki
Cast: László Fehér, Nóra Földeáki, Henrietta Hojsza, Barnabás Horkay, József Kádas, Csaba Krisztik, Norbert Nagy, Márton Pallag, Kristóf Widder
Costume Design: Mari Benedek
Light Design: Ferenc Payer
Production Manager: Anna Kudron, Szandra Nádasdi
Assistant to the director: Franciska Stangl
Director: Csaba Horváth

This content is available only in Hungarian.

"Horváth Csaba színháza valódi fizikai színház, csupa dinamika. A komoly zenés színházi műfajok ritkán tartogatnak efféle nézői örömöket."

2019 July 9.

"Felvillanyozó megfigyelni és bogozgatni a zene és a színpadi akciók viszonyrendszerét: a legjobb pillanatokban egy kés pengéjét se lehetne beszúrni közéjük, olyan erős és magától értetődő a kohézió közöttük."

2019 July 11.

"Csaba mindenképp barokk operából szeretett volna kiindulni, több elvetett ötlet után végül én álltam elő a Tankréd és Klorinda párviadalával. Ez egy körülbelül húszperces madrigál-scena, azaz jelenet: benne egy férfi és egy nő csap össze két eltérő világnézet tükrében. Monteverdi a műhöz írt előszavában nagyon pontosan leírta, hogyan kell azt előadni, (...) a narrátor – az ún. Testo – kapja a leghangsúlyosabb szerepet és feladatot: e szempontból nagyszerűen kapcsolódik a Tar-írásokhoz..."

2019 August 22.

A periférián rekedt sorsok színházat érdemelnek

2019 October 1.

" Bár Horváth színpadának, fizikai színházának eddig is meghatározó eleme volt a zene, most kifejezetten reflektorfénybe állítja, és felszabadultan játszik az opera műfajával, akárcsak azokkal az egyenlő méretűre vágott fagerendákkal, melyek az előadás első pillanatától jelen vannak és szerepet kapnak. A játszókat hol agyonnyomják, hol megtámasztják, hol korlátok közé szorítják a gerendák, máskor mankóul, protézisül szolgálnak a testük tengelyéből kidöntött, kifacsarodott, vagy magukba merevedett figuráknak."

2019 October 9.

Recommendation

No available content.
TRAFÓ KORTÁRS MŰVÉSZETEK HÁZA
Pay desk open:
  • great theatre hall performance days: 16h-22h
  • studio and club performance days: 16h-20h30
  • other days: 16h-20h
Trafó Gallery open:
  • great theatre hall performance days: 16h-22h
  • other days: 16-19h
  • monday: closed
Contact
Public interest

Media partners

Cooperative partners