Andrea Pass

Vanishing senses

2400 HUF | Student: 1900 HUF
Trafó Passes are accepted

’How can the news of someone’s death be convincingly communicated on the stage? Putting the illness and death of a loved one into words is not easy. The theme is an epic one, though it does have absurd and surreal aspects, which can be helpful. On the other hand, it is too personal. Why would I burden the audience with this? I need to clarify to myself why I want to put this on the stage.

The pain has eased, the memories have faded, life rushes on, I am with him every day, with his absence I mean. This is how it has been for twenty years. Nevertheless, the impossibility of this challenge niggles at me. Last summer, all of a sudden, when I was out jogging, I had a flash of writer’s inspiration: the dramaturgical journey that the cruel illness takes the patient on. I couldn’t resist it. Then pretty soon this idea had me in house arrest. I couldn’t go out until I had found the right words. I had never spent so much time searching for a sentence, for a question, for an answer. ’How can the news of someone’s death be convincingly communicated on the stage? Hidigow? Widigould idigit widigork?’ (Andrea Pass) 


Actors:

Szabolcs Hajdu
Pál Kárpáti
Márton Pallag
Kata Pető
Andrea Petrik
Adrienn Réti

This play was written with the support of the István Örkény Playwriting Grant.
The performance is a production that has won the Staféta (The City of Budapest’s Programme for Talented Youth).
With special thanks to Anna Lengyel and Tamás Ascher. 

This content is available only in Hungarian.

Vanishing senses Budapest Főváros Önkormányzata
Vanishing senses EMMI-Emberi Erőforrások Minisztériuma
Vanishing senses FÜGE Produkció
Vanishing senses Staféta program

Bagossy László, az Örkényben bemutatott Secondhand egyik rendezője szerint a darab a zsarnokságnak, az igazságtalanságnak és a szenvedésnek a különböző mintázatait mutatja meg, amelyek univerzálisak. Pass Andrea arról is mesél, mennyiben segít a saját személyes múltjának feldolgozásában az általa írt és rendezett Napraforgó. Závada Pál, az Egy piaci nap című regény írója kifejti, hogy a szerzők általában nem járnak rosszul, ha A Mohácsi-testvérek hozzányúlnak a műveikhez: ezért is örült nagyon annak, hogy előadás készült a regényéből.

2018 November 29.

Kevés olyan előadást látni magyar színpadon, mint amilyen Pass Andrea rendezése, a Trafóban játszott Eltűnő ingerek. Kortárs magyar szerző darabja – eleve fehér holló. Filmes effektekkel ennyire intenzíven operáló, friss, modern rendezés – utoljára talán Bodó Viktor emlékezetes ledarálnakeltűntemje volt hasonló élmény. Hajdu Szabolcs letaglózó alakítást nyújt a víziókkal viaskodó apa szerepében: nincs olyan magyar színész, aki ezt a karaktert jobban életre tudta volna kelteni, mint ő, az Ernelláék Farkaséknál, a Biblioteque Pascal, a Fehér tenyér rendezője. Egyszerű vonalvezetésű sztorija ellenére az Eltűnő ingerek erőteljes és izgalmas színházi élmény, a nézőtér nagy része nyelte utána a könnyeit.

2019 February 19.

"Nem kreál bűnbakot, nem vádaskodik, de azért megalkot egy magyarázatot." - Jászay Tamás kritikája

2018 December 24.

"Ez a legdokumentaristább darab a többi közül, miközben van egy nagyon erős költői síkja is." - Pass Andrea

2018 October 24.

"Rendkívül érdekes körülmény az Eltűnő ingerek című előadás rendezése során az a tény is, hogy ebben az esetben rendező rendez rendezőt."

2018 October 28.

"Apám halála után újra meg kellett tanulnom élvezni a zenét"

2018 December 7.

TRAFÓ KORTÁRS MŰVÉSZETEK HÁZA
Pay desk open:
  • great theatre hall performance days: 16h-22h
  • studio and club performance days: 16h-20h30
  • other days: 16h-20h
Trafó Gallery open:
  • great theatre hall performance days: 16h-22h
  • other days: 16-19h
  • monday: closed
Contact
Public interest

Media partners

Cooperative partners