e-Audience #01

Grotesque Gymnastics: The Anatomy of Failure (online premiere)

3000 Ft / discounted price: 1500 Ft / donation price: 5000 Ft
Trafó Passes are accepted

And yet we will premier!

 

The Anatomy of Failure started up as a performance but slowly grow out to be a philosophy. Despite all restrictions of the pandemic this premier just won’t be cancelled. Especially not for the second time. This second lockdown is not an obstacle anymore but the circumstance. And if these are the circumstances then we are circling around them until they become an opportunity.

Thus we created the most hybrid genre: avant-guard real-time circus documentary-reality endeavour.

 

It’s the landing that counts not the fall.

 

The performance discusses the possibilities that lie behind failure and our relations towards these within the field of contemporary circus. It is based on the confession of a 39 years old acrobat that she dictated to the audio recorder. It is a story of physical and emotional injuries. A confession, a pathography. „Why is life constantly against my life?” The eternal question. But maybe we are just at the wrong place.


Cast: Kudlák Eszter, Bardóczy Ilka, Takács Lacek, Téri Gáspár, György Tibor

Music: Csizmás András

Costume: Veronika Kersztesova

Dramaturg: Szabó-Székely Ármin
Consultant: Zsigó Anna
Director: Téri Gáspár

StreamTeam: Zsigó Anna, Szabó János, Ivanov Gábor Klepa, Makláry Eszter, Mikó Dávid

Producer: SÍN Művészeti Központ

Supporters: Nemzeti Kulturális Alap, Trafó

"A cirkusz műfajához kapcsolódó eszközökkel (rekvizitekkel) dolgozunk, de kerülve a klasszikus és a modern cirkusz műfaji sajátosságait. A cirkuszt néző néző hagyományosan a hősies és emberfeletti dolgok után vágyódik (a klasszikus és modern cirkuszról beszélek). Az artisták megpróbálnak isteneknek tűnni. Ebben én nem tudok segíteni. A tökéletesség elidegenítő, én pedig pont a személyességet keresem – valami olyasmit, amiben feszül valami önellentmondás. Például ütköztetni a fizikális precizitást a hibával, a glich-csel."

"A streamelt előadásban – nemcsak az egymásra replikázó szövegnek és fizikai teljesítménynek, hanem a kameráknak is köszönhetően – végig ott remeg a külső elvárás és a belső kényszer feszültsége, ahogy a szétválások és összetalálkozások zeneileg is finoman érzékeltetett dinamikájában szintén. És az előadók maguk és egymás iránti felelősségérzete is végig érződik, sőt, talán az hatja át leginkább az előadást, mintha ennek a felismeréséről adna számot minden lépés, karnyújtás, de főleg figyelmes pillantás anélkül, hogy az egymásra utaltság túl nagy, nyomasztó hangsúlyt kapna."

"Szenvedély, tudás és fájdalom – ez a három alappillére A kudarc anatómiájának. Nem egy szimpla színházi közvetítést láthattunk, hanem valami egészen újszerű „act”-et hozott létre a Grotesque Gymastics. A produkciók profizmusról vallanak. A dokumentum-reality és a személyes emberi történet tökéletesen bevonja az online befogadó nézőt. Így születik meg az élmény: katarzis és extázis egyszerre."

"Olyan az egész, mint egy dokumentumfilm, amely közel enged a főhőshöz, de egyfajta rálátást is biztosít. Azt a megmagyarázhatatlan szenvedélyt próbálja megfejteni, ami az artista nőt hatja, miközben óriási fájdalmai vannak, hiszen többször megsérült leesett a szerről. De nem adja fel. Felkel és újra nekifut, felmászik a rúdra és nem engedi, hogy legyőzzék a tárgyak a testét. Önfeledt küzdelem és színházi katarzis egyben."

"Érzelmi hullámvasút volt – és a mai napig az, ugyanakkor az eltávolodás és a visszaszívódás pulzálása az, ami mint egy motor vagy egy szív ad erőt ahhoz, hogy ebben az előadásban én jelen tudok lenni. Nagyon komoly feladat az embernek magát észben tartani egy olyan komoly szakmai helyzetben, aminek viszont van egy privát része.”

"A levegőben imbolygó, nőiesen finom pózokban repülő fehér ruhás, groteszk angyal egy konfliktusokkal teli nő képét rajzolja elénk, aki a testében egyszerre érzi szabadnak és rabnak önmagát. Ekkor nyer értelmet minden addig elhangzott szó a légtornász hátborzongató sérüléseiről, ekkor válik igazán izgalmassá Ilka személyisége. Figurája Ibsen részletesen megrajzolt hősnői sorába is illeszthető."

"ILKA: Nekem a megzuhanásokból, visszalépésekből, újrakezdésekből, deficitekből való újjáépítés, más úton való továbbépítkezés a fontos. (...) GÁSPÁR: A cirkuszban a lezuhanás maga a kudarc. A kaszkadőrhelyzetben pedig pont a sikeres leérkezés a cél. Hiányérzetem volt. Már fent tudok maradni, de lezuhanni is akarok. Nem azért kapaszkodom, mert nem merek lezuhanni. A kapaszkodás lényegét a lezuhanás lényegén keresztül értettem meg. Egyik a másik nélkül nem értelmezhető."

TRAFÓ KORTÁRS MŰVÉSZETEK HÁZA
ticket office:
  • Main hall performance days: 5 pm - 10 pm
  • studio and club performance days: 5 pm - 8:30 pm
  • other days: 5pm - 8 pm
Trafó Gallery opening hours:
  • Performance days: 4-10pm.
  • Opening hours: Tuesday - Sunday: 4pm-7pm.
  • Closed on Mondays.

  • The Trafó Kortárs Művészetek Háza Nonprofit Kft. works in the maintance of Budapest Főváros Önkormányzata.

Media partners

Cooperative partners