Csontvázak a szekrényben, elefántok a szobákban, nem beszélve arról az átkozott gerendáról a szememben, és hogy a bagoly szerint a veréb nagyfejű… na, meg hogy csak-csak törjük azokat a korsókat egymás után, miközben a sánta kutya beelőz balról, az pedig biztos, hogy egy fecske nekem semmire sem elég… és vehetsz rózsát tövis nélkül, de akkor az is benne lesz az árban… Meg kéne végre találni azt a szürke szamarat – jelen esetben elefántot – ebben a sűrű ködben, elcsípni két pislogás, homlokráncolás, nyelés, sóhajtás vagy ajakbiggyesztés között. Na, akkor talán végre helyükre kerülhetnének a dolgok… talán…
Társas megismerés, társas befolyásolás, önigazolás, empátia, agresszió, előítéletek és félelmek… Milyen tanult folyamatok gyakorolnak hatást az egyén vágyaira, önmagáról kialakított képére, értékrendjére? Miért kerülnek az elképzeléseink gyakran távol a tényleges tetteinktől? Mennyiben beszélhetünk objektív szinten önállóságról vagy szabad akaratról? Mekkora mértékben határoz meg minket a közeg, környezet, amiben élünk?
Előadók/Performed by: Biczók Anna, Cuhorka Emese, Fülöp László
Koreográfus/Choreographer: Fülöp László
Kutatási partner/Reearch fellow: Hajnóczy Luca
Zene/Music: Mizsei Zoltán
Fény/Light: Pete Orsolya
Produkciós vezető/Production manager: Trifonov Dóra
Producer: SÍN Kulturális Központ
Az alkotó
Fülöp László eddigi munkái során mindig egy aktuálisan kiválasztott pszichológiai kérdéskört járt körül. Témái voltak az egyedüllét, a személyes rituálék, a ’társas magány’, az Eric Berne által felállított tranzakció analízis, a játszma-elmélet; vizsgálta, hogy színházi közegben vajon létrehozható-e egy személyes, őszinte és intim kapcsolat az előadók és nézők között azáltal, hogy az előadók „civilként” léteznek a színpadon és minimalizálják a színház által felkínált illúziókeltő eszközöket.
Kiemelten fontos számára a pszichológia és a tánc közötti kapcsolat: „Mindazt az ismerethalmazt, amit a pszichológia, mint tudományág a hosszú, kutatással teli évszázada alatt tudatos szintre emelt, azt a tánc, mint művészeti forma, mindig is és megkerülhetetlenül tartalmazta. A mozgó test magában hordozza az összes belső, láthatatlan folyamat lenyomatát és elementáris erővel képes megjeleníteni azokat a saját teljességükben, egyszerűen - de nem egyszerűsítve -, zsigerileg hat.”
Fontosnak tartja, hogy az emberek bepillantást nyerhessenek, és megérthessék mindazon folyamatokat, amelyek tudat alatt, de mégis befolyásolják és irányítják döntéseiket, cselekedeteiket.
Előadóként az elmúlt 5 év során olyan társulatokkal és művészekkel dolgozott együtt, mint Angelus Iván, Vladislava Malá, HODWORKS, Eléonore Valére Lachky, Vicky Shick, Karczag Éva, Pataky Klári, Gangaray Dance Company, Nagy Zoltán, Jaross-Giorgi Viktória, Duda Éva Társulat, Finita la Commedia. Az utóbbi időben a Granhoj Dans Company-val turnézik.
A főleg független magyar táncművészeket tömörítő L1 Egyesület tagja. Az egyesület célja a kortárs tánc népszerűsítése, a külföldi és magyar produkciók létrejöttének elősegítése, valamint tehetséges művészek munkáinak bemutatása.
Társas megismerés, társas befolyásolás, önigazolás, empátia, agresszió, előítéletek és félelmek… Milyen tanult folyamatok gyakorolnak hatást az egyén vágyaira, önmagáról kialakított képére, értékrendjére? Miért kerülnek az elképzeléseink gyakran távol a tényleges tetteinktől? Mennyiben beszélhetünk objektív szinten önállóságról vagy szabad akaratról? Mekkora mértékben határoz meg minket a közeg, környezet, amiben élünk?
Előadók/Performed by: Biczók Anna, Cuhorka Emese, Fülöp László
Koreográfus/Choreographer: Fülöp László
Kutatási partner/Reearch fellow: Hajnóczy Luca
Zene/Music: Mizsei Zoltán
Fény/Light: Pete Orsolya
Produkciós vezető/Production manager: Trifonov Dóra
Producer: SÍN Kulturális Központ
Az alkotó
Fülöp László eddigi munkái során mindig egy aktuálisan kiválasztott pszichológiai kérdéskört járt körül. Témái voltak az egyedüllét, a személyes rituálék, a ’társas magány’, az Eric Berne által felállított tranzakció analízis, a játszma-elmélet; vizsgálta, hogy színházi közegben vajon létrehozható-e egy személyes, őszinte és intim kapcsolat az előadók és nézők között azáltal, hogy az előadók „civilként” léteznek a színpadon és minimalizálják a színház által felkínált illúziókeltő eszközöket.
Kiemelten fontos számára a pszichológia és a tánc közötti kapcsolat: „Mindazt az ismerethalmazt, amit a pszichológia, mint tudományág a hosszú, kutatással teli évszázada alatt tudatos szintre emelt, azt a tánc, mint művészeti forma, mindig is és megkerülhetetlenül tartalmazta. A mozgó test magában hordozza az összes belső, láthatatlan folyamat lenyomatát és elementáris erővel képes megjeleníteni azokat a saját teljességükben, egyszerűen - de nem egyszerűsítve -, zsigerileg hat.”
Fontosnak tartja, hogy az emberek bepillantást nyerhessenek, és megérthessék mindazon folyamatokat, amelyek tudat alatt, de mégis befolyásolják és irányítják döntéseiket, cselekedeteiket.
Előadóként az elmúlt 5 év során olyan társulatokkal és művészekkel dolgozott együtt, mint Angelus Iván, Vladislava Malá, HODWORKS, Eléonore Valére Lachky, Vicky Shick, Karczag Éva, Pataky Klári, Gangaray Dance Company, Nagy Zoltán, Jaross-Giorgi Viktória, Duda Éva Társulat, Finita la Commedia. Az utóbbi időben a Granhoj Dans Company-val turnézik.
A főleg független magyar táncművészeket tömörítő L1 Egyesület tagja. Az egyesület célja a kortárs tánc népszerűsítése, a külföldi és magyar produkciók létrejöttének elősegítése, valamint tehetséges művészek munkáinak bemutatása.