Hodworks: Pirkad/Dawn

1500 Ft / diák: 1200 Ft
Általános bérlet érvényes
Ikerbérlet érvényes

A Hodworks Pirkad című produkciójában a mozgás teremtését látjuk. A test mint egy táj, intim közelségben tárul fel. A meztelen testet az izmok rajzolata, a bőr gyűrődései, az érintések lenyomata, a bőrpír öltöztetik. Megmutatkozik a test manapság olyannyira elfojtott, tabuvá tett anatomikus-mechanikus gép mivolta, „állat-minősége”. A kölcsönhatások folytonossága, a megállíthatatlan változások a táncosoktól rendkívüli tudatosságot, erőt, kifinomultságot és figyelmet követelő performansszá alakítják ezt az emberi-fizikai tapasztalások ritka pillanatait kutató, merész előadást. Előítéletmentes, szabad, radikális testkutatás, ahogy Hód Adrienntől megszoktuk.

A Pirkadot a 2014-es év 20 legkiemelkedőbb előadása közé választotta az Aerowaves  nemzetközi kortárstánc hálózat és 2014-ben Lábán Rudolf díjat nyert az előadás, mint a 2013-as év egyik legjobb kortárs tánc előadása.



 „A kortárs interpretáción belül sem szokványos előadás, legalábbis hazai viszonylatban, hiszen előzményei Meg Stuarttól Xavier Le Roy-ig – a hagyományos (akár posztmodern) koreográfiai elvekkel leszámoló kísérletektől az úgynevezett test-transzformációs performanszokig – a kilencvenes évektől kimutathatók az európai kortárs táncművészetben. Próbatételt említettem – s nem csak azért, mert Hód Adrienn külföldi kortársaihoz hasonlóan szintén önreflexív, önmagát értelmező, konceptuális terepnek, szisztematikus mozgás- és testkutatásnak tekinti a „kortárs táncot”, ami a nézőktől is teljesen újszerű befogadói hozzáállást követel meg. Hanem mert a Hód táncosai (Cuhorka Emese, Garai Júlia, Molnár Csaba, Marcio Canabarro) az általános színpadi gyakorlattól eltérően végig anyaszült meztelenül interpretálják a koreográfiát.”
(Králl Csaba: Láncreakció ÉS 26/05/2013)

“Mizsei Zoltán összemosott fehér zaj szerű zenéjével együtt, méreteiben és intenzitásában növekszik a mozgás, majd csillapodik. Garai és Canabarro meghitt gesztusok kezdeményeit ismételgetik – ölelésbe mennek, homlokuk összeér – melankolikus törés érzés és cselekvés közt.”
An Exercise in Stripping to Essentials, Siobhan Burke kritikája
Megjelent: The New York Times, 2014. november 26.

“megtagadja a közönségtől mindazt, amit az ember tetszetősnek talál a táncban – méltóságteljes mozdulatokat, dallamos zenét, egyfajta történetet, vagy jellemfejlődést, jelmezt, díszletet, kényelmes széket ízlésesen távol.”
Hodworked, Tom Philips kritikája
Megjelent: 2014. november 24., http://www.danceviewtimes.com/2014/11/hungarian-rhapsody--1.html#more

Előadók: Cuhorka Emese, Garai Júlia, Molnár Csaba, Marcio Canabarro
Élőzene: Mizsei Zoltán
Zenei konzultáns: Sőrés Zsolt Ahad
Konzultáns: Szabó-Székely Ármin, Sőrés Zsolt, Marco Torrice
Fény: Dézsi Kata
Koreográfia: Hód Adrienn

 
 

"Talán a legnagyobb különbség a tánc és a többi előadóművészet között az, hogy itt nem biztos, hogy megkapod azokat a kapaszkodókat, amelyeket ismersz és segíthetnek az értelmezésben."

"A test feltárul, mint egy táj, az izmok rajzolata, a bőr gyűrődései, az érintések lenyomatai, a bőrpír öltöztetik."

Emberi Erőforrások Minisztériuma, Nemzeti Kulturális Alap, Départs, EU Kultúra Keretprogram, Budapest Főváros IX. Kerület, Off Alapítvány, Új Előadóművészeti Alapítvány, Műhely Alapítvány, SÍN Kulturális Központ








TRAFÓ KORTÁRS MŰVÉSZETEK HÁZA
Pénztár nyitvatartás:
  • nagytermi előadásnapokon: 17h-22h
  • stúdió- és klubelőadás napokon: 17h-20h30
  • egyéb napokon: 17h-20h
Trafó Galéria nyitvatartás:
  • Előadási napokon 16-22h.
  • Nyitva: kedd-vasárnap: 16h-19h
  • Hétfőnként zárva.
Elérhetőségek

  • A Trafó Kortárs Művészetek Háza Nonprofit Kft. Budapest Főváros Önkormányzata fenntartásában működik.

Médiapartnerek

Együttműködő partnerek