1500 Ft
Válogasd össze a NEXT-bérletedet: 3-4-5 alkalmasat (2400/3200/4000 Ft) különböző napok előadásaiból, vagy válts kedvezményes napijegyet! A részleteket keresd a NEXT-füzetben vagy érdeklődj a jegypénztárban.
Egy táncos, egy bábos, egy látványtervező, meg A hattyúk tava.
Kálmán Eszter előadása - Bercsényi Péter és Dányi Viktória közreműködésével - a báb és a tánc összekapcsolásával kísérletezik játékos formában. Az élő anyag (a táncos) képességeinek vannak határai. Az élettelen báb ezzel szemben, a bábos kezében nagyszerű táncos lehet, rivalizálva az élő test lehetőségeivel. Önmagában mégsem életképes, a bábu ember nélkül csak tárgy marad. Egymással versengve alkotnak kreatív egységet a báb és a test, a bábos és a táncos, mígnem eltűnnek a határok élő és élettelen között. A hattyúk tava mesei motívumait is felhasználó előadás a báb, a tánc, a test, a tárgy, a változás és átváltozás színpadi lehetőségeivel játszva, egy asszociatív képeskönyv lapozgatására invitálja a nézőket.
„A tó szinte mindent megjelenít, amire a vízről asszociálhatunk: strand, úszóedzés, szinkronúszás, tóparti ücsörgés, hattyúetetés, hattyúk tava, fekete hattyú és fehér hattyú, balett, próbaterem stb. A néhol humoros, máskor költői képek és duettek a történetfoszlányokat különféle technikákkal dolgozzák fel - a papír zsebkendő vagy törölköző hattyú lesz, néha a táncos maga válik bábbá, máskor a profi balerina letáncolja a bábost a színpadról.” (Adorjáni Panna, Magyar Narancs)
„Kálmán Eszter előadásait nézni azért jó, mert felettébb eltérnek a magyar színház megszokott sztenderdjeitől. Mivel a rendező egyúttal (vagy elsősorban) látványtervező, nyilvánvaló, hogy egészen más irányból közelít választott témái felé. […] A tó című előadásában egyáltalán nem törekszik történetmesélésre. Itt már nem is annyira az emberi test és az anyag viszonyát vizsgálja, pontosabban az emberi testet is az előadás anyagaként kezeli, s így az mintha azonos szintre kerülne az előadást alkotó többi elemmel. ” (Puskás Panni, Revizor)
Kálmán Eszter Angliában tanult látványtervezést és performance-rendezést, itthon elsősorban díszlet- és jelmeztervezőként dolgozik. 2014-ben Izsák Lilivel közösen megkapta az évad legjobb jelmezéért járó Színikritikusok-díját. 2011 óta hoz létre saját előadásokat a Trafóban.
Bercsényi Péter színész, 2015-ig a Budapest Bábszínház tagja volt, jelenleg szabadúszó. 2015-ben elnyerte a legjobb férfi mellékszereplőnek járó Színikritikusok-díját.
Dányi Viktória táncos és koreográfus. A közreműködésével létrejött előadások 2011-ben és 2014-ben is elnyerték az évad legjobb koreográfiájának járó Lábán-díjat.
Alkotók: Dányi Viktória, Bercsényi Péter
Dramaturg: Szabó-Székely Ármin
Látvány: Kálmán Eszter
Jelmez: Juhász Dóra
Fény: Éltető András
Hang: Rembeczki János
Zene: Kákonyi Árpád, Friedenthal Zoltán
Munkatárs: Fazekas Anna
Rendező: Kálmán Eszter
Kálmán Eszter előadása - Bercsényi Péter és Dányi Viktória közreműködésével - a báb és a tánc összekapcsolásával kísérletezik játékos formában. Az élő anyag (a táncos) képességeinek vannak határai. Az élettelen báb ezzel szemben, a bábos kezében nagyszerű táncos lehet, rivalizálva az élő test lehetőségeivel. Önmagában mégsem életképes, a bábu ember nélkül csak tárgy marad. Egymással versengve alkotnak kreatív egységet a báb és a test, a bábos és a táncos, mígnem eltűnnek a határok élő és élettelen között. A hattyúk tava mesei motívumait is felhasználó előadás a báb, a tánc, a test, a tárgy, a változás és átváltozás színpadi lehetőségeivel játszva, egy asszociatív képeskönyv lapozgatására invitálja a nézőket.
„A tó szinte mindent megjelenít, amire a vízről asszociálhatunk: strand, úszóedzés, szinkronúszás, tóparti ücsörgés, hattyúetetés, hattyúk tava, fekete hattyú és fehér hattyú, balett, próbaterem stb. A néhol humoros, máskor költői képek és duettek a történetfoszlányokat különféle technikákkal dolgozzák fel - a papír zsebkendő vagy törölköző hattyú lesz, néha a táncos maga válik bábbá, máskor a profi balerina letáncolja a bábost a színpadról.” (Adorjáni Panna, Magyar Narancs)
„Kálmán Eszter előadásait nézni azért jó, mert felettébb eltérnek a magyar színház megszokott sztenderdjeitől. Mivel a rendező egyúttal (vagy elsősorban) látványtervező, nyilvánvaló, hogy egészen más irányból közelít választott témái felé. […] A tó című előadásában egyáltalán nem törekszik történetmesélésre. Itt már nem is annyira az emberi test és az anyag viszonyát vizsgálja, pontosabban az emberi testet is az előadás anyagaként kezeli, s így az mintha azonos szintre kerülne az előadást alkotó többi elemmel. ” (Puskás Panni, Revizor)
Kálmán Eszter Angliában tanult látványtervezést és performance-rendezést, itthon elsősorban díszlet- és jelmeztervezőként dolgozik. 2014-ben Izsák Lilivel közösen megkapta az évad legjobb jelmezéért járó Színikritikusok-díját. 2011 óta hoz létre saját előadásokat a Trafóban.
Bercsényi Péter színész, 2015-ig a Budapest Bábszínház tagja volt, jelenleg szabadúszó. 2015-ben elnyerte a legjobb férfi mellékszereplőnek járó Színikritikusok-díját.
Dányi Viktória táncos és koreográfus. A közreműködésével létrejött előadások 2011-ben és 2014-ben is elnyerték az évad legjobb koreográfiájának járó Lábán-díjat.
Alkotók: Dányi Viktória, Bercsényi Péter
Dramaturg: Szabó-Székely Ármin
Látvány: Kálmán Eszter
Jelmez: Juhász Dóra
Fény: Éltető András
Hang: Rembeczki János
Zene: Kákonyi Árpád, Friedenthal Zoltán
Munkatárs: Fazekas Anna
Rendező: Kálmán Eszter