Különóra - Tavaszi áldozat
Igor Stravinsky és a Szergej Gyagilev által vezetett orosz balett kapcsolata - különösen az 1. világháborút megelőző években - egészen kivételes. Egymást kölcsönösen inspirálva, alig néhány év alatt annyi változást indítottak el a tánc és zene területén, melyre korábban csak nemzedékek voltak képesek. Minél többet foglalkozom a Tavaszi áldozat zenéjével, annál inkább érzem úgy, hogy puszta koncert-darabként, a mozgás reprezentatív jelenléte nélkül veszít potenciájából.
(Molnár Szabolcs)
Szívesen kapcsolódom ehhez a gondolatkörhöz, hiszen a balett-történet egyik leglelkesítőbb paradigmaváltó szakasza az a néhány év ott a 20. század elején. Aztán persze nem érdektelen az sem, hogyan dolgozza fel Sztravinszkij korszakos művét fél évszázaddal később Maurice Béjart, - sőt az ő művét nem ismerő Eck Imre csaknem egyidejűleg - ahogyan az sem érdektelen, hogy a legújabb feldolgozások hogyan viszonyulnak ugyanahhoz a zeneműhöz...
(Lőrinc Katalin)