Dorota Gawęda & Eglė Kulbokaitė: RYXPER1126AE - nyitva

nyitvatartás: keddtől vasárnapig 16h-22h, hétfő: szünnap



“Úgy tartják, hogy ha egyszer készülne egy videó a kiállításban, akkor a legkülönfélébb szereplők jelennének meg benne: kiállításlátogatók, egy olvasókör résztvevői, színészek, egészséges vagy a normától eltérő testtel rendelkezők. Ők mind fel vannak készülve arra, hogy a digitális rendszerben rögzítik őket; hogy navigátorokká válnak, hogy tájékozódással kapcsolatos információkat küldenek és kapnak a bőrük külső felületén keresztül. Így képessé válnak a kiállítás jelkészletének, valamint a magukba omló és a felsőruházat felületére kirobbanó történetek hordozóinak közvetítésére. A horror modoros esztétikájában ezek a testek állják a tekintetünket. A tekintetünket, amely vagy ésszerű távolságból közelít feléjük vagy éppenséggel látványossággá alakítja őket.

Elmondásuk szerint ez az elzárt doboz adja a jelenetek helyszínét. Ebben a lapos dekorációban a természet egy olyan mezőgazdasági fogalom keretei közé van zárva, ami egy rögzített, a termelésen alapuló kapcsolatban van a földdel. Ez az ábrázolásmód a 19. századi diorámák sajátja. Egy kamera teremti meg az ökológiai paradigma adatait. Ebben a térben a természet lehetséges értelmezései fedik egymást. A történet egymásra épülő rétegei összhangban vannak a táj/kép betöltésének sebességével.”

Ella Plevin: RYXPER1126AE című szövege

teljes képernyős nézet térkép

2020/03/24 - 04/04

Dorota Gawęda és Eglė Kulbokaitė: YGRG159:SULK


A videó a YGRG159:SULK című, az ANTI - Athéni Biennále keretében 2018-ban bemutatott performansz dokumentációja. A SULK tere egy fiktív, mediatizált, a budoár történeti terére utaló, és a queer intimitás létrehozása érdekében újraformált sci-fi környezet. A YGRG (YOUNG GIRL READING GROUP) számára a testiség, a közös olvasás fizikai tere és a felhasznált technológia megtestesíti a nyelvet, performálja a szöveget, és bemutatja a materiálisból az immateriálisba, illetve az immateriálisból a materiálisba való átalakulás ellentmondásosságát, valamint a test és a környezet megélésének összetettségét. A test a technológián keresztül íródik újra, az olvasás aktusa nyilvánossá és testivé lesz, rávilágítva a szöveg, a test, a környezet és a technológia egymásrautaltságára és összefonódására. A queer olvasás porózusságából adódóan egy lapos, haszontalan, erkölcsvesztett és érzéki teret hoz létre, amely kizárólag tapasztalati úton és a tapasztalat számára jön létre.

A performansz szövege Ursula K. Le Guin, Margarida Mendes, Elvia Wilk, Donna Haraway, Sara Ahmed, Rosi Braidotti, George Eliot, Maurice Merleau-Ponty, Sarah Sharma, Octavia Butler, Olga Tokarczuk, Leslie Jamison, Richard Sennett, Timothy Morton, Hito Steyerl, Martti Kalliala és mások szövegeinek felhasználásával készült.

A performansz közreműködői: Hara Kiri, Belle Santos, Petros Touloudis


TRAFÓ KORTÁRS MŰVÉSZETEK HÁZA
Pénztár nyitvatartás:
  • nagytermi előadásnapokon: 17h-22h
  • stúdió- és klubelőadás napokon: 17h-20h30
  • egyéb napokon: 17h-20h
Trafó Galéria nyitvatartás:
  • Előadási napokon 16-22h.
  • Nyitva: kedd-vasárnap: 16h-19h
  • Hétfőnként zárva.
Elérhetőségek

  • A Trafó Kortárs Művészetek Háza Nonprofit Kft. Budapest Főváros Önkormányzata fenntartásában működik.

Médiapartnerek

Együttműködő partnerek